زندگی با طالبان؛ کتابی برای آشنایی با حاکمان جدید افغانستان

کتاب «زندگی با طالبان» جدیدترین اثر انتشارات موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به بازار نشر عرضه شد.
کد خبر: ۶۲۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ - 02October 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، انتشارات موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران که همیشه در حوزه تولید کتاب‌هایی با مضامین تاریخی و مستند پیشتاز بوده است، با تولید کتابی جدید تحت عنوان «زندگی با طالبان» بار دیگر به کشور همسایه شرقی ایران عزیزمان پرداخته است.

«زندگی با طالبان» داستان زندگی «عبدالسلام ضعیف» یکی از اعضای ارشد سابق طالبان است که در دوره‌ای سفیر افغانستان در پاکستان بوده و چهار سال را نیز در زندان گوانتانامو گذرانده است.

عبدالسلام روایت‌اش را از تولد و کودکی در روستایی در استان قندهار آغاز می‌کند و والدینی که در سنین پایین از دنیا می‌روند. او مبارزه را در سال ۱۹۸۳ آغاز و در این مدت با بسیاری از چهره‌های اصلی مقاومت ضد شوروی از جمله رهبر کنونی طالبان ملا محمد عمر دیدار و همکاری می‌کند.

چندی پیش انتشارات دانشگاه کلمبیا خاطرات ضعیف را تحت عنوان «زندگی من با طالبان» منتشر کرد که توسط دو فارغ التحصیل دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی لندن به نام‌های «آلکس استریک وان لینسانی و فیلیکس کوهن» به انگلیسی ترجمه شد.

زندگی با طالبان اخیرا با ترجمه «احمد ترجمان» به فارسی برگردانده شده و توسط انتشارات موسسه ایران در قطع رقعی اروپایی و ۴۴۰ صفحه به چاپ رسیده است و علاقمندان می‌توانند این کتاب را از سایت انتشارات موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران به نشانی «ketabir.com» تهیه نمایند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها