در نشستی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان: ارزش‌های دفاع مقدس یک ذخیره بزرگ برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است

سردار «مطهری» گفت: ارزش‌های دفاع مقدس یک ذخیره بزرگ برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است و انس با دفاع مقدس، امور انقلاب را پیش می‌برد.
کد خبر: ۶۲۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲ - 08October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سردار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در دیدار با «عباس گلرو» نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهدا ولی‌نعمت ما هستند و ما موظف هستیم تا در راستای قدردانی از نعمت‌های امنیت، عزت و اقتداری که به‌ واسطه خون شهدا داریم، تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آموزه‌های غنی شهدا را که در وصیت‌نامه‌ها به‌ یادگار مانده است، سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و به خادمی شهدا افتخار کنیم.

‌وی گفت: ارزش‌های دفاع مقدس یک ذخیره بزرگ برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است و انس با دفاع مقدس، امور انقلاب را پیش می برد.

مطهری با بیان این که  باید آرمان‌ها و اهداف رزمندگان و شهدا به گوش نسل‌ جوان برسد تا با الگوگیری از آنان، توان خود را برای تعالی جامعه به کار بگیرند افزود: انتقال معارف و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان رسالت همه ما است و به همت نخبگان استان، قرارگاه قائمیه که آمادگاه تربیت رزمندگان استان سمنان در دوران دفاع مقدس بود را راه اندازی می کنیم.

وی ادامه داد: نسل جوان و نوجوان جامعه نیازمند اقدام‌های حماسی، محیطی و حرکتی در حوزه دفاع مقدس هستند که موزه‌های دفاع مقدس باید در این راستا پیش‌بینی‌های لازم محتوایی را داشته باشند.

مدیر کل حفظ  آثار و نشرارز شهای دفاع مقدس سمنان گفت: ویژه برنامه فرهنگی «به دنبال ستاره ها» در راستای آشنایی نوجوانان با معارف دفاع مقدس، در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به زودی وارد مراحل اجرایی می شود و دانش آموزان در این مراسم در قالب برنامه هایی دوران دفاع مقدس را تجربه می کنند.

این مسئول با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بهترین مکان برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: موزه‌های دفاع مقدس یکی از بستر‌های مهم انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس به نسل امروز و آینده است و باید گنجینه عظیم دفاع مقدس را با روش‌های نوین و هنرگونه به جامعه انتقال دهیم.

وی متذکر شد: مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس باید از محتوای فاخر فرهنگی جهت ارتباط با مخاطبان برخوردار باشند و بتوانند از این طریق فرهنگ  دفاع مقدس را به مخاطبان و به ویژه نسل جوان منتقل سازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار