دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان:

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نشان از فرهنگی بودن کردستان است

«هوشیاری» با بیان اینکه برگزاری این جشنواره تئاتر نشان از فرهنگی بودن کردستان است، گفت: در طول یک سال اخیر چندین برنامه با حضور هزاران نفر همچون دف‌نوازی، مولودی‌خوانی و تجلیل از بزرگان حوزه فرهنگ و هنر اجرا شده است.
کد خبر: ۶۲۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ - 21October 2023

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نشان از فرهنگی بودن کردستان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «رحمان هوشیاری» دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان امروز در اختتامیه این جشنواره که در سالن شهید سلیمانی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره متعلق به مردم مریوان که همه مهمانان با پوست، گوشت و استخوان خود محبت، استقبال و مهمان‌نوازی مریوانی‌ها را احساس کرده‌اند.

وی گفت: وقتی مردم همراهی مسئولان در برگزاری تئاتر خیابانی را می‌بینند، آنان نیز رغبت پیدا کرده تا از مهمانان و اجرا‌های نمایش‌ها استقبال کنند.

هوشیاری با بیان اینکه برگزاری این جشنواره تئاتر نشان از فرهنگی بودن کردستان است، خاطر نشان کرد: در طول یک سال اخیر چندین برنامه با حضور هزاران نفر همچون دف‌نوازی، مولودی‌خوانی و تجلیل از بزرگان حوزه فرهنگ و هنر اجرا شده است.

وی از مدیرکل ارشاد استان کردستان بابت همراهی‌های بی‌دریغ از این جشنواره قدردانی کرد و افزود: یکی از اساتید گروه‌های حاضر در این جشنواره، زمانی استاد مدیرکل فعلی که خود نیز در این حوزه سابقه فعالیت دارند، حضور داشته و این فرصتی برای توسعه این رشته است.

هوشیاری بیان‌کرد: همزمان با فراخوان جشنواره تئاتر خیابانی مریوان که بزرگ‌ترین تئاتر خاورمیانه است، ۲۱۵ اثر در بخش داخلی و ۲۵ اثر در بخش خارجی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی مریوان، بیشتر در خارج کشور شناخته شده است، اذعان داشت: در بخش بین‌الملل، ۱۱ نمایش برای حضور در جشنواره انتخاب شد، اما به دلیل تنگنا‌های مالی تعداد آثار کاهش یافت. آثار راه یافته به این جشنواره توسط هنرمندان به دقت بررسی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها