مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد:

سایت تخصصی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به چند زبان دنیا راه اندازی شود

«نظری» خواستار طراحی و راه‌اندازی سایت تخصصی در حوزه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به چند زبان دنیا شد و گفت: این مهم می‌تواند جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و سایر توانمندی‌های هنری این استان را به کشور‌های مختلف معرفی کند.
کد خبر: ۶۲۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ - 21October 2023

تئاتر خیابانی مریوان از جشنواره‌های شاخص کشور استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «کاظم نظری» مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد در آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان که امروز در سالن شهید سلیمانی مریوان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا اظهار داشت: این جشنواره بعد از پایان اختتامیه نیز همچنان مستمر به قدرت و قوت خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این جشنواره با اجرا‌های آن ادامه پیدا کنند، افزود: اگر امروز در ونیز، کن و خیلی از نقاط دنیا جشنواره‌های متعددی در حوزه تئاتر و سینما داریم اگر موفق هستند بخاطر تلاش‌های زیادی است که مدیران متقبل می‌شوند لذا باید قدر این تلاش‌ها را دانست و برای تقویت آن تلاش کرد.

نظری عنوان کرد: گروه‌های نمایشی چه در داخل استان کردستان و چه دیگر استان‌ها باید دست به دست هم بدهند تا شاهد اجرای نمایش‌های این جشنواره در سراسر کشور باشیم.

وی ادامه داد: هیئت داوران و اساتید برجسته این جشنواره از سرمایه‌های بزرگ کردستان و کشور هستند و معتقدیم هرآنچه تئاتر کشور دارد از تلاش این عزیزان است.

مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد تصریح کرد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان امروز ۱۶ مین دوره خود را پشت سر گذاشت به یک بلوغ رسیده و یکی از جشنواره‌های شاخص کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی نیاز اساسی در کنار جشنواره‌هاست، گفت: این دوره‌های آموزشی باید تقویت شود و زمینه را برای استمرار آن در طول سال فراهم شود تا شاهد تربیت هنرمندان تئاتری توانمند و در سطح تخصصی بالا در کشور باشیم.

وی خواستار طراحی و راه‌اندازی سایت تخصصی در حوزه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به چند زبان دنیا شد و گفت: این مهم می‌تواند این جشنواره و سایر توانمندی‌های هنری این استان را به کشور‌های مختلف معرفی کند.

نظری اضافه کرد: کردستان ظرفیت‌های بسیار گرانبهایی دارد که امیدواریم به عنوان سفیرانی فرهنگی اتفاقات بسیار خوب و جاذبه‌هایی را که در این چند روز در منطقه دیدیم و احساس کردیم به همشهری‌های خود انتقال بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها