صلیب سرخ:‌ هلال احمر فلسطین با تهدید قریب الوقوع مواجه است

نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه اعلام کرد: هلال احمر فلسطین با یک تهدید قریب الوقوع مواجه است.
کد خبر: ۶۲۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ - 23October 2023

صلیب سرخ:‌ هلال احمر فلسطین با تهدید قریب الوقوع مواجه استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، این روز‌ها فلسطین صحنه وحشی گری و نسل کشی رژیم صهیونیستی است. نوزادان، کودکان جوانان و سالمندان، جملگی در تیررس حملات ددمنشانه اسرائیل قرار دارند.

این شرایط جنگی در حالی ادامه دارد که برخلاف قوانین بین‌المللی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها باید محل امن و پناهگاهی برای بیماران و پناهجویان به این مراکز باشد. در چنین وضعیتی اسرائیل غاصب با حمله به بیمارستان‌های غزه ده‌ها کودک و بزرگسالان را قتل عام کرده است و تمامی قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

پیشتر هلال احمر فلسطین با اشتراک پستی در اکس (توییترسابق) اعلام کرد که با یک تهدید قریب الوقوع مواجه است. این پست پس از درخواست ارتش اسرائیل از این جمعیت برای تخلیه بیمارستان القدس صادر شد.

به دنبال اعلام این خبر، نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه اعلام کرد: «هلال احمر فلسطین با یک تهدید قریب الوقوع مواجه است. ارتش اسرائیل خواستار تخلیه بیمارستان القدس است که پناهگاهی برای بیش از ۴۰۰ بیمار و حدود ۱۲ هزار غیرنظامی آواره است. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که فورا وارد عمل شود و از فاجعه دیگری مانند بیمارستان الاهلی جلوگیری کند. این مایه نگرانی جدی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ است و ما در حال گفتگو با مقامات اسرائیلی هستیم. بیمارستان‌ها باید پناهگاه‌هایی باشند که در آن بیماران و مجروحان بتوانند در امنیت درمان شوند».

در همین حال، فابریتزیو کاربونی مدیر منطقه خاورمیانه و نزدیک کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت:من به درخواست شرکای کاریمان در هلال احمر فلسطین می‌پیوندم که بر اساس قوانین جنگ (حقوق بین المللی بشردوستانه) خیلی واضح است که بیمارستان‌ها، بیماران و جمعیت غیرنظامی همگی محافظت می‌شوند و این برای همه طرف‌های درگیری‌ها لازم الاجراست».

کریستین کاردون، رئیس بخش امور حمایتی صلیب سرخ جهانی هم گفت: درخواست هلال احمر فلسطین واقعی و فوری است: بیماران، غیرنظامیانی که به سرپناه می‌روند، کارکنان و خود بیمارستان‌ها همگی تحت قوانین جنگ (حقوق بین‌المللی بشردوستانه) محافظت می‌شوند. بسیاری از آوارگان و بیماران قادر به حرکت نیستند و به شدت آسیب پذیرند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها