با هدف بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی انجام شد؛

بازدید مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از کتابخانه‌های عمومی نمین

«رضاقلیزاده» با هدف بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی به شهرستان نمین سفر کرد.
کد خبر: ۶۲۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲ - 28October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «پروانه رضاقلیزاده»، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان  امروز (شنبه) طی سفر یک روزه به شهرستان نمین از کتابخانه های عمومی بوستان نیارق، شهدای آبی بیگلو، امامی نمین و وحدت عنبران بازدید و با کتابداران و اعضای این کتابخانه ها دیدار و گفتگو کرد.

وی در کتابخانه بوستان نیارق با اشاره به استقبال قشرهای مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان از برنامه های فرهنگی و ظرفیت این مجموعه فرهنگی اظهار داشت: کتابخانه های عمومی به عنوان مراکز مهم فرهنگی در نقاط مختلف استان و بویژه در بعضی از روستاهای پرجمعیت در حال فعالیت هستند و به عنوان پایگاه مهم فرهنگی مورد توجه و رجوع اقشار مختلف قرار گرفته اند.رضاقلیزاده با اشاره به محدودیت منابع مکتوب در کتابخانه ها و درخواست کتاب های متنوع توسط کودکان و نوجوانان گفت: در جهت غنی سازی منابع مکتوب در کتابخانه ها باید از ظرفیت خیرین و فرهیختگان روستا بهره برداری شود.

وی همچنین با حضور در کتابخانه عمومی شهدای آبی بیگلو ضمن بازدید از کتابخانه گفت: یکی از دلایل مهم در کاهش ارائه خدمات گسترده به علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی شهدای آبی بیگلو کمبود نیروی انسانی است و ما در تلاش هستیم با حل این موضوع، ارائه خدمات به اهالی کتاب دوست توسعه یابد.

پروانه رضاقلیزاده همچنین در نشست کتابخوان کتابخانه عمومی امامی نمین با حضور دانش آموزان هنرستان زینب کبرای این شهرستان، شرکت کرد.وی در این نشست طی سخنانی با بیان اهمیت و ضرورت ارتقای آگاهی و مهارت آموزی در دوران نوجوانی گفت: کتابخانه های عمومی در حوزه های مختلف فرهنگی، ترویج کتاب و کتابخوانی برگزاری دوره های آموزشی، حمایت از کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی برنامه های متنوعی اجرا می کنند و کتابخانه ها در سراسر استان به عنوان پایگاه های مهم اجتماعی و فرهنگی پاسخگوی نیاز های علمی و اطلاعاتی اقشار مختلف هستند.

وی ارتقای سرانه مطالعه و کتاب و کتابخوانی را از ضرورت های مهم عنوان و خاطرنشان کرد: مطالعات عمومی و کتاب های غیر درسی در ارتقای توانمندی علمی و گسترش دایره علمی و گنجینه لغات مهم و موثر بوده و مکمل دروس مدارس خواهد شد.

در ادامه این نشست نیز علی عبادیان، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی «جرئت ورزی» در دوره جوانی و نوجوانی را یکی از مولفه های مهم در این دوران دانست و گفت: منابع متعدد علمی در این خصوص توسط اساتید و ناشرین معتبر منتشر شده است و مطالعه این کتاب ها توسط قشر دانش آموز و دانشجو، باعث بهبود زندگی آنان خواهد شد.

وی افزود: رفتار جرئت ورزانه می تواند به تعاملات بین فردی مثبت تری منجرشود و هنگام تمرین فنون جرئت ورزی مهم است که معنای جرئت ورزی و اهمیتِ آن در فرایند ارتباط را همیشه به یاد داشته باشید. جرئت ورزی معادل و برابر با پرخاشگری نیست؛ برعکس، جرئت ورزی یعنی ایستادن برای آنچه که اعتقاد دارید. جرئت ورزی به افراد کمک می کند که بدون تضعیف حقوق دیگران، حقوق شخصی خود را ابراز کنند.

در ادامه این نشست، فریبا جعفری و سمیه کوکب بخت از کتابداران کتابخانه عمومی امامی نمین به معرفی کتاب پرداختند.

گفتنی است، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه حضور خود در ان شهرستان از کتابخانه عمومی وحدت عبران بازدید کرد و در جمع اعضای کتابخوان این کتابخانه حاضر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها