در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان؛

قالیباف: آمریکایی‌ها همواره در مقابل منافع ملی، امنیت و پیشرفت ما ایستاده‌اند/ اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه اوج رذالت و درماندگی است

قالیباف گفت: آمریکایی‌ها همواره در مقابل منافع ملی، امنیت، استقلال و پیشرفت ما ایستاده‌اند و با کودتا‌های مختلف به‌دنبال براندازی جمهوری اسلامی بوده‌اند.
کد خبر: ۶۲۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ - 04November 2023

قالیباف: آمریکایی‌ها همواره در مقابل منافع ملی، امنیت و پیشرفت ما ایستاده‌اند/ اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه اوج رذالت و درماندگی استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در جمع راهپیمایان تهرانی در مراسم ۱۳ آبان مقابل لانه جاسوسی (سفارت ایالات متحده آمریکا) اظهار داشت: خداوند بزرگ را شاکر هستم که امروز در جمع مردم انقلابی و متدین و به‌ویژه دانش‌آموزان و خانواده معزز شهدا حضور دارم.

قالیباف ادامه داد: بدون شک تاریخ همه ملت‌ها پر از نقاط فراز و نشیب است و ما هم در ایران اسلامی در نهضت اسلامی خود به رهبری حضرت امام خمینی (ره) که مایه حیات مجدد اسلامی و باعث عزت و افتخار امت اسلامی شد، روزها و هفته‌های خاصی را داریم؛ از جمله یوم الله ۱۳ آبان.

همه گرفتاری‌های ایران از آمریکا و اسرائیل نشأت می‌گیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نگاهی به گذشته خود کنیم از بعد از ۱۵ خرداد و آغاز نهضت در سال ۴۳ حضرت امام خمینی (ره) در ۴ آبان ماه که بحث کاپیتولاسیون در کشور مطرح شد یک سخنرانی بسیار تاریخی در قم داشتند، از همین جا می‌توانیم عظمت امام راحل و تشخیص دقیقشان را می‌توانیم درک کنیم، ایشان می‌فرمایند: رئیس جمهوری آمریکا باید بداند که آمریکا منفور‌ترین کشور نزد ملت ایران است و همه گرفتاری‌های ایران از آمریکا و اسرائیل نشأت می‌گیرد.

وی افزود: چنین نگاهی از امام خمینی(ره) بیانگر اوج دقت معظم‌له در تشخیص ماهیت آمریکاست، به هر حال ۱۳ آبان ادامه پیدا کرد و در ۱۳۵۷ مبارزات بزرگی را خلق کرد و در نهایت دانش‌آموزان عزیز در خیابان انقلاب و جلوی دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شدند؛ اما در آبان سال بعد نیز تسخیر لانه جاسوسی را داشتیم که امام راحل فرمودند این واقعه از انقلاب اول مهم‌تر بود. زیرا اسناد و مدارک حکایت از جاسوسی و توطئه آمریکا در ایران و رقم زدن وقایع کودتای ۲۸ مرداد بود.

مقاومت اهل هوشمندی، حساب و کتاب و تدبیر است

قالیباف خاطرنشان کرد: اینکه حضرت امام می‌فرمایند: آمریکا شیطان بزرگ است و همه بدبختی‌های امروز دنیا ریشه در خوی حیوان صفتی دولتمردان آمریکا دارد به خوبی با بررسی تاریخ معاصر قابل اثبات است، مقاومت ما امروز نیست؛ مقاومت از ابتدای نهضت مبتنی بر سنت‌های الهی و منطق قرآن کریم و متکی بر باور‌های اهل بیت که اساس حرکت امت ایران اسلامی و سایر آزادیخواهان بوده است، همیشه آمریکا و اذنابش از جمله نخست وزیر رژیم صهیونیستی و انگلیس خبیث همواره به دنبال ظلم و ستم و جنایت در این کشور بوده‌اند، افتخار ما در نهضت اسلامی این است که مبانی مبارزه ما مبتنی بر سنت‌های الهی و حضور مردم شکل گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها همواره در مقابل منافع ملی، امنیت، استقلال و پیشرفت ما ایستاده‌اند و با کودتا‌های مختلف به‌دنبال براندازی جمهوری اسلامی بودند؛ آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که ما را از پیشرفت و استقلال در همه زمینه‌ها باز بدارند، ما هیچ منافاتی بین مبارزه مبتنی بر سنت‌های الهی و توجه به محاسبات مادی و منافعی نمی‌بینیم.

قالیباف در بخش دیگر سخنان خود افزود: مقاومت اهل شجاعت، حساب و کتاب است و البته که ایمان و باور دارد. این باور ما است و در این میان تدبیر و شجاعت داریم، ولی امید ما هم به خداوند است. خدایی که از آنجایی که در محاسبات ما و دشمنان نیست پیروزی را نصیب ما خواهد کرد. از طرف دیگر نگاه کنید آن‌هایی که به طرفداری از فلسطین در دنیا به پاخواستند هم در برابر ظلم ایستاده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شکی نیست که حتما مقاومت هزینه دارد، ولی باید بدانیم که تسلیم شدن و کرنش کردن هم هزینه دارد و چه بسا که بیشتر هزینه دارد. هزینه مقاومت مثل یک سرمایه گذاری است، ولی هزینه تسلیم یعنی باج دادن، ربا گرفتن و ربا دادن که هیچ نتیجه‌ای هم ندارد و موجب می‌شود که همه چیز را از دست بدهیم.

عملیات طوفان‌الاقصی معادلات نظم جهانی را جابجا کرد

وی خاطرنشان کرد: انتهای مسیر سازش ورشکستگی و سرشکستگی و انتهای مسیر مقاومت پیروزی و سربلندی و عزت است. نمونه روشن و مشخص آن را ما امروز به عینه می‌بینیم و لازم نیست سال‌های گذشته پشت سر خود را ببینیم. همین اتفاقات گذشته را نگاه کنیم و اگر به همین صورت پیش برویم آینده از آن ما است.

قالیباف اضافه کرد: عملیات «طوفان‌الاقصی» یک نمونه عملی است و خواهید دید که یک نمونه نظری هم خواهد بود. این عملیات و این حرکت نقطه عطفی بود و تاریخ و مبانی طرح‌ریزی را جا به جا کرد. آن‌هایی که مسائل ژئوپلیتیک را دنبال می‌کنند حرف از نظم نوین جهانی می‌زنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عملیات «طوفان‌الاقصی» معادلات این نظم جهانی را در سطح منطقه‌ای و جهانی جا به جا کرد و هرگز رژیم صهیونیستی و آمریکا با هر اقدامی که انجام بدهند این به جای خودش برنمی‌گردد.

وی تصریح کرد: نگاه کنید از آغاز جنگ جهانی اول انگلیسی‌ها تصمیم گرفتند این جرثومه فساد و ناامنی را در منطقه فلسطین پایه گذاری کنند. حرف از سال ۱۹۱۴ میلادی است. این مسیر طی شد تا سال ۱۹۴۸ که انگلیسی‌ها این رژیم را در شورای امنیت به رسمیت شناختند. این حرکت‌ها تا امروز همچنان ادامه دارد.

رژیم صهیونیستی یک خانه عنکبوتی است

رئیس قوه مقننه افزود: صهیونیست‌ها در دکترین نظامی خود چنین نشان دادند که نسبت همه تحولات مشرف هستند و آگاهی اطلاعاتی کامل دارند، صهیونیست‌ها همواره از حمایت خارجی برخوردار بوده‌اند؛ آن‌ها همیشه نبرد را به خارج از سرزمین‌ها اشغالی می‌بردند، صهیونیست‌ها به قدرت بازدارندگی خود افتخار می‌کردند و به گنبد آهنین خود می‌نازیدند، همه این ادعا‌هایی که رژیم صهیونیستی طی این ۷۵ سال مطرح می‌کرد. پوچ و پوشالی بود. همانطور که سید مقاومت روز گذشته فرمود «دیگر فقط من نیستم که می‌گویم رژیم صهیونیستی یک خانه عنکبوتی است بلکه همه دنیا نسبت به این موضوع اذعان دارند.»

شکستی که رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی خورد ترمیم پذیر نیست

قالیباف خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها امروز با بمب‌های آنچنانی خانه‌ها را تخریب می‌کنند و کودکان و زنان را به شهادت می‌رسانند. آیا این اقدامات حکایت از قدرت دارد؟ خیر، این اقدامات اوج رذالت و پستی و ضعف است، رژیم صهیونیستی و آمریکا باید بدانند که هر اتفاقی هم در غزه بیفتند هرگز شکستی که در طوفان‌الاقصی خوردند ترمیم پذیر نیست، نتانیاهو باید بداند که اولین قربانی این عملیات او خواهد بود و این مهم به زودی رقم می‌خورد. خواهش می‌کنم این نکته را مورد توجه قرار دهید که مقصر همه این وقایع آمریکای جنایتکار است، آمریکا مسئول همه جنایات است. زیرا، همه جانیان با مهر تأیید او دست به جنایات می‌زنند، ما هرگز حرف رئیس جمهوری آمریکا را فراموش نمی‌کنیم که گفت اگر ما اسرائیل را نداشتیم باید یک کشور اسرائیل ایجاد می‌کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که اشاره کردیم امام خمینی (ره) بیش از ۶۰ سال پیش ماهیت واقعی آمریکا و رژیم صهیونیستی را نشان دادند،‌ ای آمریکا مقاومت و گروه‌های مقاومت موضوعی دولت محور نیستند، بلکه امری بر گرفته از امت‌های اسلامی هستند که طعم شکست را بر شما جانیان تحمیل خواهند کرد.

انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی در اوج بدبختی و بحران قرار دارند

وی افزود: ما فراموش نمی‌کنیم که در ۱۳ آبان سال گذشته همین رئیس جمهور آمریکا در یک سفر تبلیغاتی برای رقابت کنگره گفت: ما به دنیال این هستیم که ایران را آزاد کنیم و تا چند هفته دیگر ایران آزاد خواهد شد. به حدی دستگاه محاسباتی آمریکا غلط عمل می‌کند که برای جمهوری اسلامی ایران روز شمار تعیین می‌کند، امروز یک سال از ۱۳ آبان سال گذشته می‌گذرد و ما با صلابت‌تر از گذشته دور هم جمع شده‌ایم. اما انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی در اوج بدبختی و بحران قرار دارند، بیچاره کشور‌هایی که روی قدرت آمریکا و اذنابش حساب ویژه برای بقای خود باز کرده بودند. امروز آیا شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی ترمیم پذیر است؟ خیر، هیچگاه شکست‌های دشمن ملت ایران ترمیم پذیر نیست.

مرتفع کردن مشکلات اقتصادی بزرگ‌ترین مبارزه با آمریکاست

قالیباف ادامه داد: ایران ملتی دل داده به قرآن و مکتب اهل بیت هستند، ملت ایران بدانید اگر دشمنان سهمگین‌ترین هجمه‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و رسانه‌ای به شما وارد می‌کنند موضوعشان برنامه هسته‌ای ایران نیست، بلکه مسئله اصلی این دشمنان استقلال و عزت شماست، مهم‌ترین مبارزه ما امروز در مسائل داخلی توجه به رفع مشکلات اقتصادی است، مقاومت و تلاش در گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی کشور است، مرتفع کردن مشکلات اقتصادی بزرگ‌ترین مبارزه با آمریکاست که همه ما مسئولان باید این مبارزه مقدس را مهم‌ترین اولویت خود بدانیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار