یادداشت/ سرهنگ طهماسبی

تبیین و روشنگری در پرتو جهاد خدمت

تغذیه صحیح رسانه‌ای با بهره‌گیری سودبخش و هدفمند از فرصت اطلاع‌رسانی و مدیریت رسانه‌ای برای شفاف‌سازی و آگاهی‌بخشی بایدها و نبایدها یک تکلیف خطیر در نهضت تبیین و روشنگری است که زمینه‌های پذیرش القائات و دروغ‌پردازی‌های دشمن را با تفسیر درست و منطقی از بین می‌برد.
کد خبر: ۶۲۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ - 07November 2023

تبیین و روشنگری در پرتو جهاد خدمت!گروه استان‌های دفاع‌پرس‌- سرهنگ «حمید طهماسبی» معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی؛ صاحبان زر و زور و تزویر، دین و اعتقادات مذهبی ملت‌های مسلمان ایران را نقطه هدف قرار داده‌اند و برای رسیدن به اهداف شوم خود از اهرم‌هایی چون تهاجم نظامی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هجوم نرم و جنگ ترکیبی و همه جانبه استفاده کرده‌اند که نمونه بارز آن در این روزها ظلم به ملت مظلوم فلسطین و تلاش رسانه‌ای برای مقصر جلوه‌دادن حماس است.   

 بی‌تردید یکی از محورهای اصلی در این هجوم همه جانبه، قوه و قوای جوانی به عنوان سرمایه‌ای عظیم و زیرساختی در ساختار توسعه و تحول بوده و در جنگ ترکیبی، هجمه خسارت را با ایراد شبهه و تردیدافکنی و بهره‌گیری از زمینه‌هایی که شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی فراهم می‌سازد؛ مخرب‌تر می‌کند.  

دشمن در این تحرک خطرناک، تضعیف باورهای دینی و انقلابی و ضربه به تفکر توحیدی را زیربنای جریان تخریبی خود قرار داده و به خیالی خام در صدد است مردم ایران و ملت‌های آزاده مسلمان قابلیت‌ها و توانمندی خود را نادیده انگاشته و تنها معیار احساس موجودیت را منوط به وابستگی و ارتباط با استکبار تلقی کنند.  

ابعاد این هجوم متوجه تمام اقشار و گروه‌های جامعه و همان طور که گفتیم به خصوص نسل نوجوان و جوان است که با سیاه‌نمایی، دروغ‌پردازی، شایعه‌پراکنی، شبهه‌افکنی و ارزش‌زدایی باورهای انقلابی و اسلامی، تشخیص حق و باطل را دچار تردید کند.  

آنچه مسلم است تغذیه صحیح رسانه‌ای با بهره‌گیری سودبخش و هدفمند از فرصت اطلاع‌رسانی و مدیریت رسانه‌ای برای شفاف‌سازی و آگاهی‌بخشی بایدها و نبایدها یک تکلیف خطیر در نهضت تبیین و روشنگری است که زمینه‌های پذیرش القائات و دروغ‌پردازی‌های دشمن را با تفسیر درست و منطقی از بین می‌برد.

از این رو تبیین و روشنگری در پرتو خدمت مجاهدان فی سبیل الله جایگاه ویژه‌ای دارد و حائز اهمیت است چراکه به فرمایش ولی امر مسلمانان جهان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، سازمان انتظامی یکی از ستون‌های استوار امنیت است.

در این عرصه روایتگری خدمت به شهروندان، همگامی مردم با پلیس و زمینه‌سازی بستر مشارکت فعال و تعامل هدفمند که با عزم راستین عمومی حاصل می‌شود با توجه به تلاش برای رفع دغدغه‌های مردم عزیز و خدمت راستین در جبهه ادای تکلیف، نیازمند غنا در شیوه بیان و عمق‌بخشی در نفوذ کلام است تا بتوانیم برای تسهیم نقش عمومی در تولید، برقراری و پایایی نظم و امنیت گام برداریم.       

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار