آیت‌الله محمدی گلپایگانی:

اوج‌گیری شعر انقلاب به اهتمام رهبری بود

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در آیین رونمایی از کتاب «آینه گردانی» گفت: ایشان با وجود تمام مشغله‌های رهبری، دو سه ساعت وقت می‌گذارند و شعر می‌شنوند و جوانان را تشویق می‌کنند.
کد خبر: ۶۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ - 20December 2015

اوج‌گیری شعر انقلاب به اهتمام رهبری بود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس آیتالله محمدی گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری در مراسم رونمایی از کتاب «آینه گردانی» مجموعه اشعار آئینی ارائه شده در محضر رهبر معظم انقلاب، با اشاره به ویژگیهای شعر گفت: خصوصیت شعر مضمون آن است که پایانی ندارد و این معجزه شعر است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به ویژگیهای آیت الله خامنهای گفت: اگر از مقام ظاهری رهبر انقلاب و مسئولیت رهبری ایشان که اداره کشور برعهده ایشان است گذر کنیم که همین مسئولیتها موجب شده سایر مقامات عالی ایشان پوشیده شود، متوجه خواهیم شد که ایشان تنها یک رهبر نیستند، یک فقیه بالا و والا، یک مرجع تقلید که در کلاس فقه ایشان هزار نفر مینشینند از دیگر ویژگیهای رهبر معظم انقلاب است.

محمدی گلپایگانی با اشاره به خصوصیتهای اخلاقی رهبر حکیم انقلاب گفت: خصوصیتهای اخلاقی ایشان محدود به یکی دوتا نیست. اهل ادب بودن یکی از ویژگیهای رهبر انقلاب است. فرصتی که با توجه به مشغولیتهایشان برای شاعران میگذارند جالب توجه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفرهای رهبر انقلاب به مشهد مقدس گفت: ایشان در سال دو مرتبه به مشهد مشرف میشوند که یک مرتبه در نوروز و یک مرتبه هم در تابستان است. با توجه به اینکه در این سفرها محدودیت زمانی وجود دارد اما به بنده تأکید میکردند که زمانی را برای دیدار با شاعران مقرر کنم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه گفت: در این جلسات 4 نفر شرکت میکردند، مرحوم قهرمان که در غزل برجسته بود، مرحوم کمال که مورد علاقه رهبری بودند و مرحوم صاحبکار که سومین نفر از این جمع بود البته آقای باقرزاده با تخلص بقا نیز در این جمع قرار داشتند که همچنان در قید حیات هستند.

گلپایگانی گفت: اهتمام داشتن به شعرا از نکات جالب توجه اخلاق رهبر انقلاب است. ایشان با تمام مشغلههای رهبری دو سه ساعت وقت میگذارند و شعرها را میشنوند و جوانان را تشویق میکنند. توجه ایشان به شعر و ریزبینی در آن مثالزدنی است.

وی در پایان گفت: رهبری شعرشناس داریم، البته توجه به این نکته نیز ضروری است که اهل بیت(ع) نیز به شعر توجه داشتند. بعد از پیروزی انقلاب به خصوص بعد از رهبری آیتالله خامنهای شعر انقلاب به اهتمام ایشان اوج گرفت و بالندگی پیدا کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار