مختارپور در مراسم رونمایی از «آئینه گردانی» مطرح کرد؛

آخرین توصیه رهبر انقلاب برای شعرا/ سه حوزه‌ای که شاعر باید ارتقاء دهد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: مقام معظم رهبری بارها تکرار کرده‌اند که شاعر نمی‌تواند درباره مسائل روز بی طرف باشد.
کد خبر: ۶۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ - 20December 2015

آخرین توصیه رهبر انقلاب برای شعرا/ سه حوزه‌ای که شاعر باید ارتقاء دهد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانههای عمومی کشور در مراسم رونمایی از کتاب «آئینه گردانی» با اشاره اهمیت و جایگاه مهم شاعران گفت: مقام معظم رهبری درباره شاعران بیانات متعددی داشته اند؛ ایشان معتقدند شاعران باید حداقل در سه حوزه به ارتقاء سطح بینش خود بپردازند.

وی تصریح کرد: معارف دینی، معارف انقلابی و بصیرت نسبت به مسائل روز ایران، منطقه و جهان سه محوری است که مورد تاکید ایشان است تا شاعران خود را ارتقاء دهند.

دبیرکل نهاد کتابخانههای عمومی کشور ارتقاء سطح کیفی زبان شاعران را یکی دیگر از مطالبات رهبری از شاعران عنوان کرد و اظهار داشت: ارتقاع سطح کیفی زبان فارسی و درست گویی هم مسئله مهم دیگری است که ایشان به آن اهتمام دارند و معتقدند شاعران مسئولیتهایی در برابر خداوند دارند.

مختارپور گفت: احساس تکلیف نسبت به دین، اسلام، مکتب شیعه و احساس مسئولین نسبت به انقلاب در راستای شناخت و تصمیم گیری و حضور به موقع همانند مسائل سال 88 و شهدای غواص و همچنین استکبار ستیزی و ظلم ستیزی از مسائل مورد نظر ایشان بوده است. ایشان بارها تکرار کردهاند شاعر نمیتواند درباره مسائل روز بی طرف باشد و توصیه آخر ایشان به شاعران حفظ ارتباط با محافل سالم بوده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار