سازمان ملل حمله به بیمارستان‌ها را بی‌وجدانی دانست

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های نوار غزه، تاکید کرد که «اقدام جنگی در تاسیسات درمانی هیچ توجیهی ندارد.»
کد خبر: ۶۲۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ - 12November 2023

سازمان ملل حمله به بیمارستان‌ها را بی‌وجدانی دانستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از آناتولی، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به حملات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از جمله بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی، اظهار داشت: «بیمارستان میدان جنگ نیست و حمله به آن هیچ توجیهی ندارد.»

گریفیتس در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: اقدامات جنگی در تأسیسات و مراکز درمانی و قطع برق و محروم کردن مردم از غذا و آب و تیراندازی به بیماران، نمی‌تواند هیچ توجیهی داشته باشد.

وی اضافه کرد: این اقدام بی‌وجدانی بوده و شرم‌آور است و باید متوقف شود. بیمارستان‌ها باید مکان‌هایی به مراتب امن‌تر بوده و کسانی که به این مراکز نیاز دارند باید اعتماد کنند که این اماکن پناهگاه هستند نه میدان جنگ.

پس از عملیات بزرگ مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موسوم به «طوفان‌الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، اشغالگران حملات گسترده و وحشیانه‌ای را از زمین و هوا علیه نوار غزه از جمله بیمارستان‌ها و مساجد و خانه‌های مسکونی و غیرنظامی انجام داده و همچنان این باریکه را می‌کوبند به طوری که تاکنون دست کم ۱۱ هزار فلسطینی بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ کودک و بیش از ۳ هزار زن، به شهادت رسیده‌اند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد نیز در پستی جداگانه در شبکه ایکس نوشت که «هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد» و در ادامه خواستار محافظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی شد.

در این پست آمده است: هیچ‌جایی امن نیست حتی بیمارستان‌ها و مدارس. غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی باید در تمام مقاطع مصون باشند. به زیرساخت‌های حیاتی و خدمات ضروری غزه، خسارت چشمگیری وارد شده و مردم قادر نیستند نیاز‌های اولیه خود را برآورده و شأن انسانی خود را حفظ کنند.

این نهاد تاکید کرده است که در پی حملات صهیونیست‌ها، به ۲۷۹ مدرسه و ۱۳۵ مرکز درمانی خسارات شدیدی وارد شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار