نماینده ولی فقیه در مازندران:

انقلاب اسلامی ایران و «بسیج» روح مقاومت را در منطقه زنده کرد

آیت الله «محمدی لائینی» با اعلام اینکه جهاد تبیین خودش مصداقی از امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اسرائیل شده بود قلدر منطقه، انقلاب اسلامی ایران و بسیج بود که روح مقاومت را به منطقه آورد، این شعله‌ای که بسیجیان در ایران روشن کرده و برافروختند کاخ فرعونیان را به خطر انداخته است.
کد خبر: ۶۳۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹ - 25November 2023

انقلاب اسلامی ایران و بسیج روح مقاومت را به منطقه آورد / جهاد تبیین مصداقی از امر به معروف و نهی از منکر استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن با محوریت «امر به معروف و نهی از منکر»، اظهار داشت: در هفته مبارک بسیج به دستور و فرمان امام راحل قرار داریم که جای تبریک دارد.

وی افزود: هر کاری را که خدا می‌کند ضد آن را شیطان انجام می‌دهد، هر کاری را که خدائیان می‌کنند ضدش را شیطانیان می‌کنند، اگر خدائیان در زمین شجره طیبه طراحی می‌کنند، شیطان هم شجره خبیثه رسم می‌کنند.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: تقابل شجره طیبه بسیج در ماجرا‌های اغتشاشات گذشته و فتنه‌های سال‌های قبل با شجره خبیثه شیطانی، تروریستی، آشوبگران و ... را ببینید، در منطقه هم همین دو شجره خودشان را نشان می‌دهند، شجره طیبه ایثار و جهاد در سرزمین فلسطین و غزه مشغول دفاع جانانه، شهادت‌طلبی، ایثار و گذشت و شجره خبیثه صهیونیستی در جنگ ۵۰ روزه اقدام به کشتار بیش از ۵ هزار کودک، ۳ هزار زن و تخریب ۴۰درصد از منازل و ... کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تشکر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع ورزشکاران از سه بانو و چهار گروه ورزشی که حاشیه‌هایی مهم‌تر از اصل ورزش آفریدند، گفت: ببینید این شجره طیبه در حوزه ورزش میوه‌های شیرینی تولید کرده است، از آن طرف شجره خبیثه عملا در مقابل دستورات صریح قرآن قیام کرده و با خدا می‌جنگند، روسری از سر برمی دارند و آتش می‌زنند، خدا را شاکریم که شجره طیبه بسیج داریم.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: بسیج فقط امنیت نیست بلکه در حوزه‌های فراوان خدمات دارد، علمی، فنی، سازندگی، امنیت، سلامت، بحرانی و بسیاری دیگر خدمت ارائه می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه امر به معروف ایجابی و نهی از منکر سلبی است، عنوان کرد: ما در ادبیات خودمان هم امر و هم نهی یا انجام بده و نده داریم، قانون هم همین است دارای هر دو بعد سلبی و ایجابی است، بخش مهم دین، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، اضافه کرد: نماز، زکات و موارد دیگر با عظمتی که دارند در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مثل یک سنگریزه کوچک در یک کویر و بیابان سنگ هستند.

آیت الله محمدی لائینی خاطر نشان کرد: «جهاد تبیین» خودش مصداقی از امر به معروف و نهی از منکر است، ما باید به مسائل از نظر ایمانی و دینی نگاه کنیم، البته برخی‌ها از بعد قانون نگاه می‌کنند، اما من می‌گویم ما باید از دید مسلمانی نگاه کنیم چرا نماز نخوانیم، کشف حجاب، دزدی و گناهان دیگر با وجود مسلمانی چه معنایی دارد؟

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی است که آن را می‌توانیم حکومتی مردمی کنیم، مسئولان خواه رئیس جمهور باشد یا نماینده مردم وظیفه حراست از دستورات شرعی و دینی همچون برپایی نماز جماعت دارند.

این مسئول گفت: همه امورات باید مردمی باشد؛ باید سمن‌ها و انجمن‌های مردمی تشکیل بدهیم، منکرات فقط بی‌حجابی و شراب‌خوری نیست ترک فعل‌ها اختلاس‌ها و ... منکراتی هستند که باعث عقب‌ماندگی می‌شوند، تجاوز به منابع طبیعی، انفال، ساخت و پاخت‌های بیخود و کلاهبرداری‌ها نیز نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارند.

وی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، تاکید کرد: حضرت زهرا (س) شهیده راه امر به معروف و نهی از منکر است، در جریان غزه تمام مقاومت به میدان آمده، سوال اینجاست که چه زمانی ایران وارد ماجرای غزه نشد؟ تمام این شجره طیبه در ایران کاشته شد و قبل انقلاب نزدیک بود جریان مقاومت جمع شود، الان هم اگر جریان طوفان الاقصی نبود عادی سازی روابط انجام می‌شد.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: اسرائیل شده بود قلدر منطقه، انقلاب اسلامی و بسیج ایران بود که روح مقاومت را به منطقه آورد، این شعله‌ای که بسیجیان در ایران روشن کرده و برافروختند کاخ فرعونیان را به خطر انداخته است، باید پای کار دین آمده و بسیج وار رفتار کنید تا مازندرانی یکپارچه داشته باشیم، نارسایی‌ها همه جا وجود دارد، جدا شدن از هم دردی را دوا نمی‌کند با هم بودن حلال مشکلات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها