معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی:

آموزش، زیربنای توسعه فرهنگی و نظم عمومی است

سرهنگ طهماسبی بر ضرورت توجه و تمرکز بر اصل آموزش به عنوان زیربنای توسعه فرهنگی و نظم عمومی تاکید کرد.
کد خبر: ۶۳۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ - 02December 2023

آموزش، زیربنای توسعه فرهنگی و نظم عمومی استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سرهنگ «حمید طهماسبی» معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در کارگروه «شاخص‌های آموزشی و تصویرسازی رسانه‌ای» که با حضور یکی از فعالان شاخص حوزه فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی برگزار شد با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: زندگی ائمه معصومین علیهم‌السلام به ویژه حضرت زهرا (س) سرمشق رسیدن به والاترین مقام انسانیت است و عیار آموزش در نظام اسلامی باید درس و برداشت از سیره و روش معصومین  باشد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای فرصت‌سازی آموزشی در مدارس برای کودکان و نوجوانان اهمیت شایانی دارد چراکه آموزش در این دوران برای رشد قوای جسمانی، ذهنی، عاطفی، اعتقادی و اجتماعی فرزندان ما ضروری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به توجه آیات و احادیث اسلامی و پژوهش‌های علمی به موضوع آموزش نسل نو خاطرنشان کرد: این مهم در رویکردهای اجرایی و عملیات میدانی معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا نیز با درایت و حساسیت، سیاست‌گذاری و مدیریت می‌شود.

طهماسبی بر ضرورت کاربست شیوه‌ها و روش‌های نو و خلاق‌محور برای آموزش اصولی و موثر به نسل نو تاکید کرد و گفت: نهادینه‌سازی تفکر شناخت و احترام به حقوق اجتماعی و رعایت قانون باید در نسل نو نهادینه شود تا با آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، توانمندی لازم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بهره‌گیری از فرصت‌های سودمند بروز استعدادها و قابلیت‌های عمومی که در امنیت و سلامت نقش موثری دارند؛ فراهم شود.

عرفانی فعال فرهنگی و هنری خراسان رضوی نیز در این نشست با تشکر از معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی گفت: برنامه‌های پیشنهادی برای توسعه مبتکرانه اقدامات هنری، فرهنگی و آموزشی نشان از نگاه تخصصی و مهارت حرفه‌ای پلیس استان در این حوزه دارد.

در این کارگروه بر برنامه‌ریزی برای تولیدات هنری، آموزشی و رسانه‌ای با بهره‌مندی از توان و استعداد سرمایه‌های اجتماعی و منابع سودمند تاکید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها