یادداشت/ سرهنگ حمید طهماسبی

نقش‌آفرینی مردم در مشق امنیت!

مشارکت و حضور يکپارچه مردم در پيروزی شکوهمند انقلاب و نقش‌آفرينی موثر به منظور عبور پيروزمندانه از فراز و نشيب‌های مسير اقتدار نظام اسلامی، نمادی از عزم راستين ملت برای پرچمداری امنيت است.
کد خبر: ۶۴۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱ - 20January 2024

متن مردم در مشق امنیت!گروه استان‌های دفاع‌پرس‌- سرهنگ «حمید طهماسبی» معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی؛ معمار کبير انقلاب اسلامی ايران با تفکر سپردن امور به دست مردم بر حضور ملت در صحنه تاکيد داشت و اين انقلاب را به اين واسطه متفاوت از ديگر انقلاب‌ها جهان می‌دانست.
 
با مطالعه انديشه‌های حضرت امام خمينی (ره ) و آنچه در تفکر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نقشه راه ما تعريف می‌شود مردم پايه بودن رويکرد امنيتی انقلاب اسلامی است.
 
مشارکت و حضور يکپارچه مردم در پيروزی شکوهمند انقلاب و نقش‌آفرينی موثر به منظور عبور پيروزمندانه از فراز و نشيب‌های مسير اقتدار نظام اسلامی، نمادی از عزم راستين ملت برای پرچمداری امنيت است.
 
عزت و عظمت انقلاب اسلامی، امروز در جهان شاخص و الگویی براي ملت‌های آزاده است و اين همان واقعيتی است که دشمنان و معاندان و منافقان واهمه دارند و برنامه‌ها و سياستگذاری‌های خود را معطوف به ايراد هجمه و خسارت بر امنيت و خدشه به وحدت مردم کرده‌اند.
 
اقدامات ددمنشانه دشمنان با تهديدات و برنامه‌ريزی‌های گسترده، هر روز شکل و شمايل متفاوتی داشته و از تحميل جنگ نظامی تا حمله‌های پی در پی اقتصادی و تهاجم فرهنگی و آشوب‌آفرينی و التهاب و در نهايت ترور و به خاک و خون کشيدن مردم يکی پس از ديگری به شکست‌های مفتضحانه دشمن انجاميده است.
 
مشارکت مردم و وحدت ملت رمز پيروزی انقلاب اسلامی است و متن مردم در درس امنيت ديده می‌شود.
 
آنچه در اين برهه حساس زمان حائز اهميت است تبيين و روشنگری روابط بين شهروندی و ‌توجه به حق و حقوق مردمی است و مراقبت در مناسبات اجتماعی برای پرهيز از تضييع، مخدوش و مختل‌سازی حقوق اجتماعی است. اين اصل مهم، ماموريتی خطير در جهاد تبيين و روشنگری محسوب می‌شود و اگر در جامعه، مردم به مسأله مشارکت برای زيربنای توسعه بی‌توجه شوند، خلاف قوانين رفتار کنند، حقوق شهروندی را رعايت نکنند بحران امنيت اجتماعی بروز خواهد کرد و احساس امنيت دچار تزلزل می‌شود.
 
ملت ايران مهيای حماسه‌ای بزرگ برای تشعشع امنيت و اقتدار کشور و نظام اسلامی شده‌اند و حضور پرشور سرشار از شعور در انتخابات، نمايی از شکوفایی گلبوته‌های بصيرت، توجه به حقوق خود و ديگران و مشارکت برای برقراری و پايداری امنيت است و حافظان نظم و خادمان امنيت کشور نيز همگام و همراه ملت هستند. 
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار