دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

استفاده صهیونیست‌ها از هوش مصنوعی برای بمباران غزه

منابع خبری اطلاع دادند که رژیم صهیونیستی از سامانه‌ای موسوم به «هبسورا» برای حملات اتوماتیک به مردم غزه استفاده می‌کند تا بیشترین میزان تلفات انسانی را از مردم مظلوم و بی‌گناه این باریکه بگیرد.
کد خبر: ۶۳۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 04December 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در حالی وارد پنجاه و نهمین روز عملیات «طوفان‌الاقصی» شدیم و در شرایطی که فقط سه روز از پایان آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه حماس می‌گذرد که منابع خبری افشا کردند ارتش «اسرائیل» برای اولین بار از هوش مصنوعی برای بمباران مردم غزه و پیدا کردن و به شهادت رساندن مبارزان گروه حماس استفاده کرده است.

استفاده «اسرائیل» از هوش مصنوعی برای بمباران غزه

آنگونه که برخی از رسانه‌های صهیونیستی و حتی رسانه‌های انگلیسی خبر دادند پس از پایان آتش‌بس هفت روزه میان رژیم صهیونیستی و گروه حماس، ارتش «اسرائیل» با شدت بسیار بیشتری نسبت به زمان پیش از انعقاد این آتش‌بس اقدام به بمباران و گلوله باران نوار غزه کرده است. امری که نشان از خوی جنایتکار و آدم‌کش این رژیم اشغالگر و نامشروع دارد.

بر اساس آخرین اخبار و گزارشی که نه فقط رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که سایت خبری و تحلیلی صهیونیستی «سیخا میکومیت» منتشر کرده است، ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا از سامانه موسوم به «هبسورا» برای بمباران و هدف قرار دادن مردم غزه و مبارزان فلسطینی استفاده می‌کند که برپایه هوش مصنوعی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

استفاده «اسرائیل» از هوش مصنوعی برای بمباران غزه

البته در درستی و استناد بالای مطالب این روزنامه همین بس که روزنامه‌نگاران و مسئولان «سیخا میکومیت» اعلام کردند که اطلاعات خودشان پیرامون استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی در بمباران مردم غزه را از پنج منبع نظامی شرکت کننده در درگیری‌های پیش از آتش‌بس هفت روزه نوار غزه دریافت کردند. بر همین اساس هم می‌توان گفت در درستی و صحت این اطلاعات هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

اما به هر صورت بر اساس اطلاعات و گزارش‌هایی که پیرامون این موضوع منتشر شده است باید بگوییم که هدف اصلی ارتش رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی برای بمباران غیرنظامیان و خانه‌هایشان در غزه، اعمال شوک و فشار بیشتر به جنبش حماس استفاده می‌کند تا در نهایت بتواند در این جنگ نابرابر به پیروزی دست پیدا کنند.

استفاده «اسرائیل» از هوش مصنوعی برای بمباران غزه

این در حالی است که در چند روز اخیر چند رسانه عبری زبان تحقیقی را درباره اعطای مجوزی گسترده به ارتش رژیم صهیونیستی برای بمباران اهداف غیرنظامی در نوار غزه و کاهش محدودیت‌های مربوط به تلفات غیرنظامی احتمالی در این عملیات و استفاده از سیستم هوش مصنوعی برای شناسایی اهداف بیشتر انجام دادند. این تحقیقات حاکی از این موضوع بسیار مهم و حساس است که به خصوص بعد از پایان آتش‌بس هفت روزه محدودیت‌های اندک موجود برای ارتش رژیم صهیونیستی جهت هدف قرار دادن غیرنظامیان کاهش فراوانی پیدا کرده است.

بر همین اساس هم است که شاهد هستیم میزان کشتار غیرنظامیان در غزه به نسبت روز‌های قبل از آتش‌بس افزایش معناداری پیدا کرده است و دست کم تا شب گذشته بیش از ۷۰۰ نفر از مردم غزه به شهادت رسیدند که با حساب این تعداد، میزان شهدای غزه به ۱۵ هزار و ۵۲۳ نفر و تعداد مجروحان نیز به رقم عجیب و غریب ۴۱ هزار و ۳۱۶ نفر افزایش پیدا کرده است.

استفاده «اسرائیل» از هوش مصنوعی برای بمباران غزه

موضوع بسیار مهم در رابطه با افزایش میزان شهدا و مجروحان غزه در کنار استفاده از هوش مصنوعی، افزایش قابل توجه و معنادار بانک اهداف ارتش رژیم صهیونیستی است که اگر نگاهی به این اهداف داشته باشیم به سادگی متوجه می‌شویم که این رژیم اشغالگر و نامشروع فقط به دنبال کشتار و نسل‌کشی مردم غزه است. بر همین اساس است که در میان این بانک اهداف اماکنی، چون برج‌های بلند، ساختمان‌های عمومی، منازل مسکونی و زیرساخت‌ها به چشم می‌خورد.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که هوش مصنوعی که ارتش رژیم صهیونیستی برای ردیابی و هدف قرار دادن اماکن غیرنظامی غزه استفاده می‎کند قطعا عاری از خطا و انحراف نیست و با توجه به اینکه این تکنولوژی جدید و نوپا محسوب می‌شود شاهد این ماجرا هستیم که تا امروز کشتار مردم غزه افزایش قابل توجه و معناداری پیدا کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها