طی هفته؛

برگزاری نشست کمیته فرهنگی هنری ستاد بزرگداشت 9 دی در یزد

نشست کمیته فرهنگی هنری ستاد بزرگداشت 9 دی با حضور اعضا در حوزه هنری استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ - 23December 2015

برگزاری نشست کمیته فرهنگی هنری ستاد بزرگداشت 9 دی در یزد

به گزارش دفاع پرس از یزد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، اعضای کمیته فرهنگی هنری ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی در نشستی طرح ها و برنامه های این کمیته را بررسی و در خصوص اجرای هر چه باشکوه تر آنها تبادل نظر کردند.
در این نشست که در سالن اجتماعات حوزه هنری یزد برگزار شد معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ضمن تبریک سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) و فرا رسیدن میلاد باسعادت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) و تقارن آن با ششمین سالگرد حماسه تاریخی 9 دی و 12 دی (هشتمین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان یزد) بر لزوم برنامه ریزی منسجم و هماهنگ برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم و برنامه های این ایام تأکید کرد.

سعید زارع با بیان این که شعار 9 دی امسال «9 دی؛ مظهر نفوذ ناپذیری ملت ایران در برابر فتنه آمریکایی» نامگذاری شده، افزود: بحث فتنه 88 یکی از پیچیده ترین مباحث و اتفاقات بسیار تلخ تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی است که نباید فراموش شود.

وی با اشاره به ضرورت حفظ و احیای 9 دی ؛ «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» خاطر نشان کرد: واژه بصیرت 145 مرتبه در قرآن کریم ذکر شده که نشانگر اهمیت بصیرت و آگاهی بخشی در این زمینه است.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ولایت را واقعیت همیشه مظلوم تاریخ دانست و افزود: ولایت قربانی بی بصیرتی بشریت در طول تاریخ بوده است.
زارع محور برنامه های 9 دی را برنامه های تبیینی و تحلیلی عنوان کرد و بزرگداشت این حماسه را به منزله تعظیم شعائر اسلامی و الهی، تحقق منویات ولی فقیه زمان در جهت بصیرت افزایی، شناخت دشمن و حفظ ارزش ها دانست.
وی بازخوانی حماسه 9 دی، تبیین فتنه 88 و تدوین تاریخ تحلیلی این رویداد عظیم را ضرورت دانست و اظهار داشت: باید با روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه مانع نفوذ دشمن شد.
معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان لزوم شناسایی ظرفیت های مردمی به ویژه در عرصه های هنری، رسانه ای و فضای مجازی با رویکرد حمایت از تولیدات خودجوش انقلابی را یادآور شد و بر بهره گیری از هنر و ابزار هنری برای خلق آثار فاخر در خصوص حماسه ماندگار 9 دی تأکید کرد.
وی با اشاره به توطئه ها و فتنه هایی که در حال حاضر علیه اسلام و مسلمین در جریان است برنامه ریزی مؤثر برای افشای این توطئه ها را ضروری خواند و تبیین راه کارهای صحیح عقلانی و مدبرانه برای مقابله با سمپاسی ها و سیاه نمایی دشمنان، هوشیار ساختن مسلمین و ممانعت از رفتارهای افراطی و تفریطی را از جمله این برنامه ها برشمرد.
 
معاون فرهنگی حوزه هنری یزد هم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره 9 دی و ضرورت حفظ و تبیین آن گفت: باید با تبیین، تشریح و نشر این واقعه تلاش کنیم تا حماسه تاریخی 9 دی به فراموشی سپرده نشود.
حسام سالکی بهره گیری از هنر و ابزار هنری را یکی از مؤثرترین راه ها برای حفظ و انتقال پیام حماسه 9 دی دانست و افزود: حماسه 9 دی یک اتفاق و جریان خودجوش مردمی بود و بزرگترین خدمت به یک رویداد این است که بتوانیم اصالت و ماهیت واقعی آن را حفظ و با ارائه طرح های مناسب و متفاوت برای عملیاتی شدن آنها اقدام کنیم.
وی طراحی پوستر و بنر با موضوع بصیرت و ولایت، برپایی نمایشگاه عکس 9 و 12 دی در نگارخانه سوره حوزه هنری و مسجد ملااسماعیل محل برگزاری نماز جمعه یزد، ایجاد محتوا در زمینه 9 دی و... را از جمله برنامه های این نهاد برشمرد.
در ادامه هر کدام از اعضای کمیته فرهنگی هنری ستاد 9 دی برنامه ها و پیشنهادهای خود را بیان کردند.
 
برپایی نمایشگاه آثار هنری با محتوای 9 دی، لزوم برنامه ریزی برای تولیدات تلفیقی مانند نماهنگ و فیلم های کوتاه، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، انتشار بروشور و ویژه نامه مطبوعاتی، برگزاری میزگردهای دانشجویی و کرسی های آزاد اندیشی پیرامون حماسه 9 دی، فعال سازی سازمان های مردم نهاد در برگزاری مراسم 9 دی، تولید محتوای فرهنگی به شیوه خاطره نگاری، تولید سرود و نماهنگ 9 دی، ایجاد کانال ویژه در فضای مجازی (شبکه های اجتماعی) شامل: تصویر، فتوکلیپ و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره 9 دی، فضا سازی شهری و تبلیغات محیطی و ... از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.
 
نظر شما
پربیننده ها