یادداشت/ روزبه قمصری

شروط غیرممکن تل‌آویو برای توقف جنگ غزه

مقامات و سران رژیم صهیونیستی از دو شرط برای توقف جنگ غزه سخن گفتند که عملا دستیابی به آن غیرممکن است و این به معنای ادامه جنگ تا زمانی نامعلوم و نامشخص است.
کد خبر: ۶۳۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 08December 2023

شروط غیرممکن رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ غزهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته در شصت و دومین روز جنگ غزه در سخنانی که برگرفته از نظرات و دیدگاه‌های سران و مقامات این رژیم اشغالگر و نامشروع است از دو شرط برای پایان جنگ غزه سخن به میان آورده است. شروطی که البته با توجه به ماهیت و جنس آن‌ها و اینکه عملا تحقق آن‌ها امکان پذیر نیست به خوبی نشان از این مهم دارد که رژیم صهیونیستی اصلا به دنبال توقف جنگ غزه نیست.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در سخنان روز گذشته خود در عین اینکه مدعی پیشروی نظامیان اسرائیلی در جنوب غزه و نفوذ به خطوط دفاعی حماس در جبالیا و الشجاعیه در شمال آن شده بود گفت «جنگ غزه به دو شرط پایان می‌یابد: آزادی همه ربوده‌شدگان (اسیران) و اعلام تسلیم حماس.».

اما آن چیزی که موجب می‌شود این دو شرط عملا بی‌خاصیت بوده و هیچ تاثیری در توقف جنگ غزه نداشته باشند غیرممکن بودن تححق آن است. زیرا در واقع می‌توان گفت که این جنگ در مورد این دو مورد اصلا آغاز شده است و طرح همین دو شرط برای پایان آن عملا غیرممکن و امکان ناپذیر است.

نخست به سراغ اولین شرط ارتش رژیم صهیونیستی که «آزادی همه ربوده‌شدگان (اسیران)» است می‌رویم. در حقیقت باید گفت این شرط در واقع طرح موضوعی انحرافی و از اساس نادرست است. زیرا به صورت طبیعی در هر نبرد و جنگی تعدادی از نیرو‌های دو طرف درگیری به اسارت طرف مقابل درمی‌آیند و آزادی و تبادل این اسرا هم در چارچوب تفاهم و برنامه زمانبندی شده مشخص و معینی صورت می‌گیرد.

در حقیقت اینگونه نیست که رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر که هم اکنون هم در حال کشتار و قتل‌عام مردم مظلوم و بی‌گناه غزه است بیاید و با تعیین شرطی پایان جنگ را در برابر آزاد اسرای خود مشخص کند. زیرا در حال حاضر و از زمان اشغال سرزمین‌های فلسطینی تا امروز مردم و مبارزان فلسطینی بسیاری توسط رژیم صهیونیستی ربوده شده در زندان‌های مخوف آن‌ها نگهداری می‌شوند.

رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم اشغالگر و نامشروع تا امروز تعداد بسیار فراوانی از مردم فلسطین را در زندان‌های خود دارد که در سال‌های اخیر هم تعداد قابل توجهی از آن‌ها به شهادت رسیده بودند. پس رژیمی که خو ید طولایی در به اسارات گرفتن فراوان و بی‌ضابطه مردم فلسطین دارد نمی‌تواند از گروه‌های مقاومت فلسطینی آزادی اسرای خود را خواستار شود.

حال به سراغ دومین شرط ارتش رژیم صهیونیستی برای پایان جنگ غزه که «اعلام تسلیم حماس» است می‌رویم. فقط با اندکی تامل و تفکر بر روی این شرط درمی‌یابیم که این شرط از نخستین شرط آن‌ها هم احمقانه‌تر و غیرممکن‌تر است. زیرا اگر گروه حماس به دنبال تسلیم شدن آن هم به رژیم صهیونیستی بود اصلا در این سال‌ها مبارزات و مقاومت‌هایی را علیه این رژیم اشغالگر و نامشروع انجام نمی‌داد. پس چنین درخواستی از اساس نادرست و احمقانه است.

در حقیقت باید بگوییم که سران و مقامات رژیم صهیونیستی با طرح این دو شرط برای توقف جنگ غزه یا بسیار احمق و نادان هستند که هیچ شناختی از جغرافیا و صحنه نبرد ندارند و یا آنقدر به دلیل حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دنیای غرب و آمریکا از آن‌ها دچار توهم و فریب شدند که چنین انتظار نابجایی دارند که گروه حماس برای پایان بخشیدن به جنگ غزه خود را تسلیم این رژیم اشغالگر و نامشروع کنند.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که ضمن اینکه تحقق این دو شرط عملا غیرممکن است اگر نگاهی دقیق و موشکافانه به این دو شرط داشته باشیم درمی‌یابیم که رژیم صهیونیستی تعمدا دو شرطی را برای پایان جنگ غزه تعیین کرده که خود می‌داند هرگز تحقق پیدا نخواهند کرد. از همین روی هم باید دست کم برای ماه‌های اینده ادامه جنگ غزه را شاهد بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار