وزیر کشور:

پرچم عزت ملی با جهاد علمی پژوهشگران و دانشمندان برافراشته خواهد شد

وحیدی گفت: پرچم عزت ملی با جهاد علمی پژوهشگران و دانشمندان برافراشته خواهد شد؛ بدون سرآمدی علمی، نمی‌توان تمدن داشت.
کد خبر: ۶۳۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷ - 12December 2023

وحیدی: واگذاری ۱۰۱ ماموریت تحقیقاتی به ۵۰ دانشگاه و تشکیل ۱۶۰ هیات نخبگانیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر در دانشگاه شهید بهشتی، پژوهش را زیربنای هر توسعه و تحولی دانست و اظهار داشت: هیچ تحول اجتماعی بدون مبنای پژوهشی اتفاق نمی‌افتد و هیچ تمدنی بدون علم شکل نخواهد گرفت.

وی پژوهش و علم را مقدس و والا دانست و افزود: نقش این موضوع در مکتب مقدس اسلام و اهل بیت روشن و جدی و از آموزه‌های اصلی دین ماست.

وزیر کشور در مورد اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: علاوه بر واگذاری ۱۰۱ ماموریت تحقیقاتی به ۵۰ دانشگاه کشور و تشکیل ۱۶۰ هیات نخبگانی استانی برای پیگیری این ماموریت‌ها، ستاد اقتصاد دانش بنیان با محوریت استانداران شکل گرفت تا اقتصاد دانش بنیان در هر استان دنبال شود.

وحیدی با بیان اینکه ۲۷ محصول خاص مورد نیاز وزارت کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه در محور شهر هوشمند تعریف شده است، اظهار داشت: موضوعات اختصاصی در حوزه مدیریت پسماند، مدیرت بحران و حمل و نقل عمومی از جمله فناوری‌هایی است که باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه اشتغال دانش‌بنیان یکی از موضوعاتی است که در استان‌ها دنبال می‌شود، گفت: زنجیره ارزش افزوده که در پژوهش اتفاق می‌افتد، در زنجیره ارزش راهبردی استان‌ها جای گرفته است. ۲ تا ۳ زنجیره ارزش راهبردی برای هر استان تعریف شده که بستر خوبی برای حمایت است.

وزیر کشور به شاخص‌های ارزیابی استانداران اشاره کرد و توضیح داد: ۹ شاخص ارزیابی اقتصاد دانش بنیان، ملاک ارزیابی استانداران است و حمایت استانداران از فعالیت‌های پژوهشی از جمله موضوعاتی است که از استانداران و مسئولان وزارت کشور خواسته شده است.

وزیر کشور به دیدگاه رهبری در مورد موضوع پژوهش اشاره کرد و گفت: ایشان یادآور شدند ما نباید در موضوعات علمی عقب بیفتیم و ضروری است جایگاه خود را حفظ کرده و توسعه دهیم.

وحیدی به نقش مهم علم در آینده دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: ما در موضوع فضای مجازی دچار غافل‌گیری شدیم و برای ما مزاحمت ایجاد کرد، ولی امروز در حال جبران و تسلط بر این حوزه هستیم.

وی درباره نقش هوش مصنوعی نیز اظهار داشت: هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف اهمیت دارد و امیدواریم با توجه وزیر علوم و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری جایگاه برجسته‌ای در این موضوع پیدا کنیم.

وزیر کشور تاکید کرد: پرچم عزت ملی با جهاد علمی پژوهشگران و دانشمندان برافراشته خواهد شد؛ بدون سرآمدی علمی، نمی‌توان تمدن داشت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار