فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور اعلام کرد؛

آمادگی پلیس فرودگاه‌های کشور برای تامین امنیت پروازهای حج

سردار عقیلی از آمادگی کامل پلیس فرودگاه‌های کشور برای برگزاری ماموریت حج تمتع خبر داد و گفت: در همین راستا به‌زودی یک لیست کامل از انواع داروهای ممنوعه در عربستان، تهیه خواهد شد تا زائران در این کشور با مشکل مواجه نشوند.
کد خبر: ۶۳۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ - 19December 2023

آمادگی پلیس فرودگاه‌های کشور برای تامین امنیت پروازهای حجبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محسن عقیلی» فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در نشست خبری که در مقر مرکزی پلیس فرودگاه‌های کشور (فرودگاه مهرآباد) برگزار شد، از شهدای حادثه تروریستی راسک یاد کرد و با گرامی داشت یاد این شهدا و تمام شهدای عرصه نظم و امنیت کشور، شهادت این همکاران عزیز را به مردم ایران، نیروهای مسلح و خانواده آنان تسلیت گفت و اظهار داشت: ماموران پلیس در هر عرصه‌ و بخشی که حضور داشته باشند تا پای جان برای امنیت و آرامش مردم حضور خواهند داشت.

سردار عقیلی گفت: تامین نظم و امنیت در ۶۲ فرودگاه کشور بر عهده این پلیس بوده و در همین راستا در تلاشیم تا با استفاده از دانش و فناوری‌های نوین امنیت خوبی را در فرودگاه‌های کشور برقرار کنیم. در این مسیر از تجهیزات روز و هوشمندسازی استفاده کرده و خواهیم کرد و علیرغم تحریم‌های ظالمانه با کمک گرفتن از شرکت‌های دانش بنیان تجهیزات پلیس فرودگاه را به روز کرده و در حال حاضر نیز الحمدلله وضعیت خوبی از لحاظ تجهیزات داریم.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور درخصوص ماموریت‌های پلیس فرودگاه، با بیان اینکه در ایام سفر حج، ماموریت اربعین، ایام نوروز و ... شاهد روزهای شلوغ و پرترددی در فرودگاه‌های کشور هستیم و خوشبختانه تمامی این ماموریت‌ها با هوشیاری ماموران پلیس و همراهی خوب مردم و مسافران در امنیت کامل برگزار شده است، افزود: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۲۸ میلیون مسافر در سطح فرودگاه‌های کشور رفت‌وآمد کرده‌اند که پلیس نسبت به تامین نظم و امنیت آنان اقدام کرده است.

وی از آمادگی کامل پلیس فرودگاه‌های کشور برای برگزاری ماموریت حج تمتع خبر داد و گفت: در همین راستا با توجه به اینکه اکثر داروهایی که مواد تشکیل‌ دهنده آنها موادمخدر است در کشورهای مختلف ممنوع است، قرار است به‌زودی یک لیست کامل از انواع داروهای ممنوعه در عربستان، تهیه شود تا زائران در این کشور با مشکل مواجه نشوند.

سردار عقیلی به تشریح برخی از آمارها از عملکرد پلیس فرودگاه‌های کشور پرداخت و افزود: از ابتدای امسال تاکنون مقادیر قابل توجهی ارز و طلای قاچاق از مسافران کشف شده که بیش از ۴۶۶ میلیارد تومان ارزش ریالی داشته است. همچنین با توجه به تاکیدات فرمانده کل انتظامی کشور درخصوص برخورد با سرقت، پلیس فرودگاه نیز اقدامات خود را افزایش داد و در نتیجه این اقدامات نیز از ابتدای سال تاکنون سرقت‌های خرد در فرودگاه‌های کشور حدود 6 درصد کاهش یافته است.

 فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر نیز در فرودگاه‌های سراسر کشور کشف شده است که توجه داشته باشید شیوه‌های کشف موادمخدر در فرودگاه‌ها پیچیده است چراکه قاچاقچیان از روش‌های مختلفی برای جابه‌جایی موادمخدر استفاده می‌کنند، اما همکاران من با هوشیاری این مواد را کشف کرده‌اند.

وی درخصوص کشف اشیای عتیقه، تصریح کرد: ماموران پلیس فرودگاه موفق شدند یکی از باندهای بزرگ قاچاق اشیای عتیقه را شناسایی و منهدم کنند. همچنین اعضای یک باند جعل گذرنامه که در زمینه قاچاق انسان فعالیت داشت، شناسایی و منهدم شد.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حجاب و عفاف در فرودگاه‌ها نیز گفت: خوشبختانه بیشتر بانوانی که از طریق خطوط هوایی مسافرت می‌کنند حجاب شرعی خود را رعایت می کنند و تا به امروز مشکلی در این زمینه نداشتیم؛ البته اگر کسی حجابش کامل نباشد از ارائه خدمات به آنها تا زمانی که حجاب را رعایت نکنند معذور هستیم، اما خوشبختانه مردم به تذکرات توجه می‌کنند.

وی درباره گیت‌های پلیس و سپاه در فرودگاه‌ها نیز یادآور شد: تفاوتی بین تجهیزات امنیتی در گیت اول و دوم فرودگاه ها وجود ندارد و اگر گیت دوم از حمل یک قطعه‌ای جلوگیری کند به این معناست که حمل آن قطعه در پرواز یا داخل هواپیما ممنوع است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار