سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

ترویج «سبک فاطمی» محور فعالیت بانوان/ جشن «دختران حاج قاسم» در مازندران برگزار می‌شود

«پازوکی» از برگزاری جشن «دختران حاج قاسم» به مناسبت هفته زن در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۶۳۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ - 19December 2023

ترویج «سبک فاطمی» محور فعالیت بانوان/ جشن «دختران حاج قاسم» در مازندران برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، نخستین نشست سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با مسوول بانوان دستگاه‌ها و نهاد‌های استان امروز با موضوع ارائه برنامه‌های پیشنهادی گرامیداشت ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

«فرشته پازوکی» سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به ضرورت خودسازی برای الگو شدن و آگاهی سازی جامعه، اظهار داشت: ما اکنون با بحرانی به نام فقر معنویت مواجهیم به طوریکه با وجود پیشرفت‌های روزافزون و فراهم بودن امکانات، اما وقتی یک لحظه به خودمان می‌آییم تنهای تنهاییم.

وی با بیان اینکه براساس آمار‌ها بیشتر مراجعان به مراکز مشاوره و روانشناسی دچار اضطراب و افسردگی هستند، گفت: اینکه چرا یک دختر ۱۵ – ۱۶ ساله هم درگیر این بحران‌هاست باید آن را در خلأ ناشی از اتصال به قدرت لایزال الهی ببینیم؛ اگر به این قدرت بزرگ متصل باشیم و تکیه کنیم بخش مهمی از اضطراب‌ها و افسردگی‌ها و دیگر مشکلاتی که روح و روان آدمی را می‌خراشد؛ حل خواهد شد.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه در هر کاری باید نیت را خالص کنیم و نیت برای خدا باشد، بر رویکرد تحولی، موشکافانه و خلاقانه در عملکرد امور بانوان تاکید و عنوان کرد: چشم‌انداز فعالیت‌های ما باید ترویج سبک فاطمی باشد، فاطمه سلام‌الله علیها که همسرداری، تربیت فرزند، خانه‌داری و ولایتمداری او الگوی همه زنان است.

بحران جمعیتی و تک‌فرزندی داشت، تحکیم بنیان خانواده، اشتغالزایی، هم‌افزایی دستگاه‌ها، استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها برای رسیده به یک هدف؛ از مهمترین موضوعاتی بود که پازوکی از مسئولان امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها خواست تا بر آن اهتمام جدی داشته باشند.

وی اعلام کرد: باید طرحی نو رقم بزنیم و از کار‌های روتین، نمایشی و همایش‌محور صِرف دوری کنیم و با شناسایی ذائقه مخاطبان به برنامه‌ریزی و هدفگذاری کارکردی و با قابلیت اجرایی و عملیاتی در جهت «تحکیم بنیان خانواده» بکوشیم.

پازوکی همچنین اشاره‌ای به ۳۶ شهید زن در استان داشت که ۳۰ نفر از آن‌ها در دفاع مقدس و ۶ نفر نیز در راه سلامت جامعه به شهادت رسیدند.

در این جلسه، ایفا غبیشاوی معاون اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اعلام کرد: کنگره بین‌المللی زنان تأثیرگذار امسال در سطح استان‌ها نیز برگزار می‌شود و ما در واقع همایش بانون شاخص را برگزار خواهیم کرد.

نمایشگاه توانمندی‎های زنان، جشن دختران حاج قاسم، دیدار با مادران و همسران شهدا، اهدای خون، دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری مسابقات ورزشی، همایش آموزشی - تربیتی خانواده با سخنرانی انوشه، تجلیل از زنان شاخص، و رویداد‌های متنوع فرهنگی - هنری از جمله برنامه‌های کلی است که در هفته بزرگداشت مقام زن به صورت هماهنگ در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها