در نشست خبری مطرح شد؛

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی: «حماسه نهم دی، بازخوانی فتنه‌های جدید آمریکایی صهیونیستی» شعار امسال/ ۹ دی نمایش اقتدار انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی است

سردار نائینی با اعلام «حماسه نهم دی، بازخوانی فتنه‌های جدید آمریکایی صهیونیستی» به عنوان شعار امسال بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی گفت: حماسه نهم دی در سال ۸۸ یک نمونه برجسته و یک پرچم افتخار به اهتزاز درآمده در تاریخ انقلاب اسلامی و یک اقدام فوق‌العاده کارساز و در شرایط خود کاملا به لحظه و برای امروز، آینده و تاریخ است.
کد خبر: ۶۴۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳ - 27December 2023

رئیس بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی: «حماسه نهم دی، بازخوانی فتنه‌های جدید آمریکایی صهیونیستی» شعار امسال تعریف شد/ ۹ دی نمایش اقتدار انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، سردار «علی‌محمد نائینی» رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در نشست خبری برنامه‌های این مراسم اظهار داشت: سلام و درود خداوند بر ارواح طیبه شهیدان والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، امنیت، جبهۀ مقاومت به ویژه شهیدان جبهه مقاومت در فلسطین و غزه که امروز معیار تشخیص حق از باطل هستند. همچنین درود خداوند بر شهید والامقام سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی».

سردار نائینی در ادامه با گرامیداشت سالروز عملیات کربلای چهار به ویژه یاد شهدای مظلوم غواص در این عملیات و تبریک و تسلیت شهادت سردار سرتیپ پاسدار «سید رضی موسوی» مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیت ضد استکباری خود، تقابل با الگوی لیبرال دموکراسی، ارائه الگوی حکمرانی جدید، موقعیت ممتاز جغرافیای سیاسی، حمایت از مستضعفین جهان و جبهه مقاومت، حفظ سیاست استقلال‌خواهی و استکبارستیزی به طور طبیعی در معرض تهدیدات و فتنه‌های گوناگونی قرار دارد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی افزود: در مواجهه با این فتنه‌ها و تهدیدات در مقاطعی از تاریخ رخداد‌های عظیمی اتفاق می‌افتد که آن رخداد به یک هویت در امتداد زمان تبدیل می‌شود؛ شگفتی‌ساز و تاریخ‌ساز می‌شود. آن روز را از روز‌های دیگر متفاوت و به روز تجلی قدرت الهی تبدیل می‌کند. اتفاقی که در آن روز می‌افتد، آن قدر زنده، مؤثر، الهام‌بخش و دارای امتداد تأثیر و ماندگاری است که نه تنها قابل کتمان و فراموش شدن نیست، بلکه به یک حقیقت برکشیده و بالنده در تاریخ تبدیل می‌شود.

سردار نائینی گفت: یوم‌الله درخشان ۹ دی تحت هدایت‌های رهبری حکیم، ژرف‌اندیش و شجاع رخ داد. در ۹ دی ملت ایران دوباره درخشید، در آن روز باشکوه و فراموش‌نشدنی، ملت ایران تاریخ جدیدی ساخت.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی افزود: حماسه نهم دی در سال ۸۸ یک نمونه برجسته و یک پرچم افتخار به اهتزاز درآمده در تاریخ انقلاب اسلامی و یک اقدام فوق‌العاده کارساز و در شرایط خود کاملا به لحظه و برای امروز، آینده و تاریخ است. در شرایطی که دشمن همه داشته‌ها و ظرفیت‌های خود را برای براندازی نرم به صحنه آورد، واکنش فراگیر، خودجوش و عاشورایی مردم ایران همه محاسبات دشمن را درهم ریخت و کشور را از یک خطر جدی عبور داد.

سردار نائینی خاطرنشان کرد: حماسه نهم دی‌ماه کارآمدی نظام دینی را در عبور از بحران‌ها نشان داد و ثابت کرد که اگر همه قدرت‌های سیاسی جهان در مقابل نظام اسلامی بایستند، این نظام قادر است با پشتوانه مردم در مقابل آن‌ها بایستد و اهداف خود را به‌پیش ببرد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی  افزود: فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی خطرناک‌تر و پیچیده‌تر بود چراکه تشخیص جبهه حق و باطل مشکل شد. دشمن در آن فتنه با عملیات شناختی و ادراکی همه هویت و آگاهی و آزادی ملت ایران را نشانه رفته بودند، آن‌ها می‌خواستند دستاورد‌های ملت را قربانی کنند.

وی افزود: فتنه ۸۸ هزاران میلیارد به اقتصاد کشور ضرر زد؛ بر چهره مردم سالاری ایران ضربه زدند، انتخابات را که مظهر قدرت و هویت ملی بود در سلامت، امنیت و نتیجه به چالش کشیدند و این تصور را پیش آوردند که ملت ایران متزلزل شده است.

سردار نائینی بیان کرد: حماسه نهم دی قدرت انقلاب اسلامی را در مقابله با فتنه کاملا پیچیده و به‌روزشده آمریکایی ـ صهیونیستی آشکار کرد؛ تئوری کودتای رنگی که تجربه به ظاهر موفق غرب در برخی کشور‌ها بود، از فرصتی که برخی از جریانات داخلی در اختیار غرب قرار دادند، برای براندازی جمهوری اسلامی فعال شد و ملت ایران با شناخت به موقع خطر و با هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب به میدان آمد و انقلاب رنگی و این توطئه خطرناک را خنثی کرد؛ بنابراین حماسه نهم دی؛ واکنش قاطع، عاشورایی، بموقع همه آحاد مردم با همه سلائق نسبت به هتک حرمت عاشورا و ارزش‌های دینی و سیاسی بود و تجلی قدرت الهی و مردمی در حمایت کامل از رهبری، ولایت فقیه و نظام دینی شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های چهاردهمین سال بزرگداشت نهم دی در سال ۱۴۰۲ با شعار؛ «حماسه نهم دی، بازخوانی فتنه‌های جدید آمریکایی صهیونیستی» تعریف شده است، گفت: اگرچه فتنه ۱۳۸۸ با حماسه تاریخی نهم دی مهار شد و نشان داد که گفتمان انقلاب اسلامی از آن‌چنان ظرفیتی برخوردار است که می‌تواند چالش‌های بزرگی مانند فتنه ۸۸ را مهار کند، اما به معنی پایان ماجرا نبود، چرا که با شکست راهبرد براندازی نرم در ماجرای فتنه ۸۸، جنگ ترکیبی در ابعاد اقتصادی، شناختی، روانی و امنیتی برای شکست مقاومت مردم ایران در دستور کار دشمن قرار گرفت، فتنه ۸۸ عامل تشدید تحریم اقتصادی کشور بود و ملت ایران همچنان از آن عواقب فتنه خطرناک رنج می‌برند.

سردار نائینی بیان کرد: حماسه نهم دی درس‌ها و آموزه‌های فراوانی برای مقابله با جنگ ترکیبی امروز دشمن دارد. برنامه‌های نهم دی امسال در تمامی استان‌های کشور و بیش از هزار شهر و همزمان با برگزاری نمازهای جمعه، از هشتم دی ماه به مدت یک هفته با عنوان «هفته بصیرت» برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال نیز، محور‌ها و عناوین بصیرت‌بخش در اجرای برنامه‌ها دیده شده است که بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی رویکرد ستاد‌های بزرگداشت حماسه نهم دی، جهاد تبیین و روشنگری متناظر پیرامون مسائل روز است.

وی تاکید کرد: تبیین ابعاد مدیریت الهی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به ویژه در جنگ ترکیبی اخیر دشمنان که باعث شد فتنه چهره واقعی خود را بیش از بیش آشکار ساخته و زمینه‌های خروش انقلابی ملت ایران را فراهم کند، از جمله برنامه‌های امسال است. تبیین نقش فرهنگ عاشورا و عشق به حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در تعمیق و تحکیم روحیه ولایت‌مداری مردم ایران و ایجاد شور انقلابی در آنان برای حضور به‌هنگام و با بصیرت در صحنه دفاع از دین و حریم ولایت نیز از دیگر برنامه‌هاست.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی  افزود: توجه به راهبرد دشمن برای القای وجود شکاف درونی در نظام و دوقطبی کردن فضای کشور و تاکید بر اصل وحدت و انسجام داخلی روشنگری و تبیین نقش دولت‌های غربی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در فتنه ۱۳۸۸ و حمایت آشکار آنان از جریان فتنه از محور‌های مورد تاکید است.

سردار نائینی بیان کرد: مساله فلسطین و دفاع از ملت مظلوم غزه و توجه دادن آحاد مردم به اهمیت و ضرورت شکل‌گیری یک انتخابات پرشور، کاملا رقابتی و در فضای امن از جمله محور‌های مورد تاکید ستاد‌های بزرگداشت حماسه نهم دی است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تشکیل ستاد‌های مردمی بزرگداشت یوم الله نهم دی در سراسر کشور و با نگاه جهاد تبیین برنامه‌های متنوعی را در طول یک هفته پیش بینی کرده است. این ستاد‌ها در سطح تمامی مراکز استان و هزار شهر و حتی با گسترش فعالیت‌ها در سطح محلات با لایه‌های حضور مردمی بویژه جوانان عزیز و آینده‌سازان و در بسیاری از مساجد کشور به عنوان اولین پایگاه‌های انقلاب اسلامی تشکیل داده و در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع با توجه به همزمانی سه مناسبت هفته بصیرت، هفته زن و مقاومت و بزرگداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، نقش جدی خواهند داشت.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی بیان کرد: ستاد مرکزی بزرگداشت نهم دی، همچنین با همیاری نمایندگان معزز ولی فقیه و ائمه محترم جمعه در سراسر کشور، دستگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بویژه تشکل‌های دانشجویی، دانش‌آموزی، تمامی اقشار مردمی و مساجد محوری در استان‌ها و شهرها، برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی کرده و در یک هفته به ویژه در روز نهم دی این برنامه‌ها را برگزار می‌کنند.

وی گفت: برپایی مراسم‌های ویژه تبیینی و تحلیلی در مساجد محوری سراسر کشور و در تهران، در ۱۰۰ مسجد محوری استان در ایام هفته بصیرت با عنوان «جهاد تبیین» با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها