معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت:

هر فردی علیه امنیت ملی ایران اقدام کند تحت پیگرد قرار خواهد گرفت

دهقان گفت: هر فردی چه تبعه ایران چه غیرتبعه ایران علیه امنیت ملی کشور اقدامی انجام دهد تحت پیگرد قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۴۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶ - 17January 2024

هر فردی علیه امنیت ملی ایران اقدام کند تحت پیگرد قرار خواهد گرفتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد دهقان» معاون حقوقی رییس جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت، در پاسخ به این سوال که در مورد علی کریمی و اقداماتی که علیه امنیت ملی انجام داده آیا کاری صورت گرفته است یا خیر، اظهار داشت: افرادی که از کشور رفته‌اند تابع ایران هستند. هر فردی چه تبعه ایران چه غیرتبعه ایران علیه امنیت ملی کشور اقدامی انجام دهد تحت پیگرد قرار می‌گیرد. این اقدامات به موقع توسط دستگاه‌های ذیربط انجام خواهد شد.

دهقان با اشاره به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی 1948 این شکایت انجام شد.  ما به خاطر برداشتی که از کنوانسیون و ماده 9 آن داشتیم چون این شائبه وجود داشت که شکایت مستقیم ما ممکن است منجر به شناسایی رژیم صهیونیستی به عنوان دولت باشد، از این کار اجتناب کردیم.

وی ادامه داد: اما بلافاصله به محض شکایت آفریقای جنوبی ما هیئت تشکیل دادیم و دوستان درحال تهیه متنی برای ورود ثالث هستند و ما هم به زودی اقدام می‌کنیم و در دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان وارد ثالث شکایت خومان را علیه رژیم صهیونیستی مطرح خواهیم کرد.

دهقان درباره شکایت از ترامپ به دلیل نقش در ترور سردار سلیمانی گفت: ما در حال انجام دو اقدام هستیم. راجع به کلیه کسانی که در ترور شهید سلیمانی نقش داشتند ما در داخل کشور پرونده تشکیل دادیم و قوه قضاییه در حال رسیدگی است و آنها به خاطر جرم شخصی‌شان تحت تعقیب قرار می‌گیرند و به زودی قوه قضاییه و محکمه عدلی که در این زمینه شکل گرفته رای لازم را صادرو ما آنها را تعقیب خواهیم کرد.

وی افزود: اما علیه دولت آمریکا هم ما شکایت تهیه کرده‌ایم و الان به دولت آمریکا اخطار داده‌ایم و در پایان فروردین 1403 شکایتمان را در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه دولت آمریکا به ثبت می‌رسانیم و موضوع را تعقیب می‌کنیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار