حضور حداکثری، اقتدار ملی/ در پنجمین نشست سراسری افق تحول؛

وزیر کشور: نقطه قوت نظام، اتکا به رای مردم است/ همه سلایق مختلف با برنامه‌های رسانه ملی امکان معرفی و طرح ایده‌ها را دارند

وحیدی با بیان اینکه نقطه قوت نظام، اتکا به رای مردم است، گفت: این نشان دهنده حقانیت نظام جمهوری اسلامی و اعتقاد عمیق آن به مردم سالاری و رای مردم است.
کد خبر: ۶۴۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ - 23January 2024

انتخابات یک جشن ملی استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز (سه‌شنبه ۳ بهمن) در پنجمین نشست سراسری افق تحول که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با تقدیر از تلاش‌های مدیران و بدنه این سازمان در جهاد تبیین و مجاهدت‌ها در عرصه مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان، این اقدام را یک جهاد واقعی سخت و در عین حال، دلپذیر دانست.

وحیدی نقش صدا و سیما را در مراحل انتخابات ستود و گفت: با وجود فرصت اندک پس از ابلاغ قانون جدید انتخابات، صدا و سیما اقدام ارزشمندی در اطلاع رسانی و تبیین مساله برای همه داوطلبان انجام داد که نتیجه آن حدود ۴۹ هزار متقاضی در مرحله پیش ثبت نام بود.

وی افزود: صدا و سیما در گام‌های بعد نیز چه در بخشی که مسئولیت‌ها به عهده هیات‌های اجرایی و سپس هیات نظارت بود و چه اکنون که در مرحله بررسی‌های شورای نگهبان است، خوش درخشید.

وزیر کشور با تقدیر از اختصاص ۲۰۰ کانال انتخاباتی از سوی صدا و سیما اظهار کرد: همیشه دغدغه ما این بود که در انتخابات مختلف، نقش پول زیاد است و نامزد‌ها ناچار بودند برای معرفی و تبلیغ خودشان مبالغ زیادی را خرج کنند که عدالت انتخاباتی را مخدوش می‌کرد، زیرا ممکن بود همه افراد شایسته به این منابع مالی دسترسی نداشته باشند.

وحیدی افزود: اینکه صدا و سیما چنین فرصتی برای عدالت انتخاباتی فراهم کرده که همه بیایند و معرفی شوند، اتفاق خیلی خوبی است. این کار دشواری بود به خصوص در این دوره انتخابات مجلس که تاکنون بیش از ۱۲ هزار نامزد انتخابات تایید شده اند و چه بسا با رویکرد شورای محترم نگهبان که به دنبال حداکثر تایید صلاحیت است، بیشتر هم شود که جای تشکر از شورای نگهبان هم دارد.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر مردم هم حق دارند کاندیدا‌های خود را بشناسند و تا پیش از این مردم امکانات کمتری برای شناخت نامزد‌ها داشتند.

وزیر کشور به یکی از بند‌های ابلاغی سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که بر «امکان شناخت خوب مردم از داوطلبان» تاکید دارد و افزود: این امکان، پیشتر، ضعیف و کم بود به ویژه در حوزه‌هایی که تعداد داوطلبان، زیاد بود. اما اکنون فضای ارزشمند و مناسبی در اختیار داوطلبان قرار گرفته است که بستر قوی تری برای مشارکت، رقابت، شفافیت و سلامت انتخابات فراهم می‌کند.

وحیدی خاطرنشان کرد: انتخابات، یک جشن ملی است و همه می‌آیند تا از حق خودشان در تعیین سرنوشت استفاده کنند. این هدیه انقلاب اسلامی به مردم و کشور بود که مردم‌سالاری حقیقی را محقق کرد.

وی با بیان اینکه نقطه قوت نظام، اتکا به رای مردم است، افزود: این نشان دهنده حقانیت نظام جمهوری اسلامی و اعتقاد عمیق آن به مردم سالاری و رای مردم است.

وزیر کشور تصریح کرد: برگزار کننده انتخابات، خود مردم هستند؛ از هیات‌های اجرایی مردمی گرفته تا شعب اخذ رای (نزدیک به ۸۰۰ هزار فعال در صندوق‌ها) و همچنین خود مردم که رای می‌دهند و نماینده را تعیین می‌کنند.

وحیدی به تناقض مدعیان دموکراسی و حمایت آن‌ها از عدم مشارکت در انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: به این تناقض دقت کنید! برخی ادعا می‌کنند یک عده خاص، خواهان مشارکت حداقلی هستند که اتهام غلطی است و همان‌ها به گونه‌ای حرف می‌زنند که مردم کمتر مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه به دنبال حداکثر مشارکت بوده است؛ اتفاقا کسانی که با حرف هایشان می‌خواهند مردم را ناامید کنند و فضاسازی مایوسانه برای شرکت نکردن مردم دارند؛ در راس اینها، آمریکا و اسرائیل در کنار گروهک‌های ضد انقلاب و تروریست ها، ضد مشارکت عمل می‌کنند.

 وزیر کشور ادامه داد: هر کس به ایران عزتمند و باشکوه فکر می‌کند، حتما مردم را تشویق به مشارکت و حضور قوی‌تر در صحنه‌ها می‌کند.

وحیدی افزود: ما به دنبال میدان باز رقابت هستیم. رقابت واقعی مورد تاکید مقام معظم رهبری باید شکل بگیرد و این رقابت هم روی افراد نیست بلکه رقابت ایده ها، برنامه ها، طرح‌ها و بهینه کردن حکمرانی در حوزه‌های مختلف نیز است.

وزیر کشور اضافه کرد: در جلسه‌ای که با احزاب داشتم گفتم که نقطه اوج و طلایی فعالیت احزاب، انتخابات است؛ حزبی که در انتخابات حضور نداشته باشد یا کم اثر و خنثی باشد، یک دوره طلایی فعالیت خودش را از دست داده است.

وحیدی تاکید کرد: مردم هم بر اساس اولویت‌ها و برنامه‌های احزاب انتخاب می‌کنند و این، پسند‌های مردم است که رقابت واقعی را شکل می‌دهد.

وی با بیان اینکه رقابت واقعی بین ایده‌ها و برنامه‌ها و نه اسامی و برچسب‌ها انجام می‌شود، گفت: کار خوبی که حتما در برنامه‌های صدا و سیما وجود دارد این است که رقابت بین ایده‌ها و برنامه‌ها را به تصویر بکشند. مردم هم انتخاب می‌کنند.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های صدا و سیما همه سلایق مختلف امکان معرفی و طرح ایده‌ها را داشته باشند.

وحیدی گفت: در دولت سیزدهم دستاورد‌های بسیار خوبی حاصل شده که بخشی از آن بیان شده و بخش زیادی نیز تبیین نشده است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار ایران در ابعاد منطقه‌ای و جهانی گفت: در سطح کلان پیشرفت‌های بسیار ارزشمندی داشته ایم و دولت به شدت به دنبال حل مسائل معیشت مردم است. نباید در حالی که ما نزدیک قله هستیم، افرادی با تحلیل غلط یا برداشت ناصحیح، مردم را دچار تردید کنند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مردم بزرگوار و عزیز ما ان‌شاءالله در انتخابات مثل همیشه نشان خواهند داد که به پیشرفت و آینده کشورشان عشق می‌ورزند. 

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار