یادداشت/ حامد افروغ

راهبرد زینبی؛ حلقه مفقوده عملیات رسانه‌ای جبهه مقاومت

قدم در راه خدا برداشتن «شدن» است و تبیین کردن «ماندن». امروز که مصادف با سالروز رحلت شهادت‌گونه حضرت زینب (سلام الله علیها) است، فرصت مناسبی است تا با بازبینی مدیریت جبهه مقاومت، به خلا رسانه در حمایت از جبهه حق بپردازیم.
کد خبر: ۶۴۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ - 27January 2024

راهبرد زینبی؛ حلقه مفقوده عملیات رسانه‌ای جبهه مقاومتگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ واقعه کربلا اگر چه اقیانوسی از احساس و عاطفه را در دل‌های بیدار و ضمائر روشن بشری به جنبش وا می‌دارد، اما فارغ از مسائل عاطفی و انسانی، جوهره حادثه عاشورا از منطقی برخوردار است که با مخاطب قرار دادن وجدان و فطرت انسان‌ها، سبب شده تین حادثه عظیم جاودان مانده و روز به روز به مخاطبان و محبانش اضافه شود.

اینکه امام حسین (ع) با خیالی آسوده دل به دریای خون زد تا رسم انسانیت و آزادگی را زنده کرده و استکبارستیزی را به بشر درس بدهد، همه‌اش به قدرت حضرت در مدیریت بحران در آن لحظات طوفانی برنمی‌گردد، بلکه در نگاهی عمیق‌تر دل سیدالشهدا (ع) به سفیر تام و تمامی گرم بود که بنا به وظیفه تقدیری‌اش باید پس از ایشان علم بر دوش، به تبیین آن حادثه عظیم می‌پرداخت تا زحمات و خون‌های ریخته شده در کربلا هدر نرود.

قدم در راه خدا برداشتن «شدن» است و تبیین کردن «ماندن». امروز که مصادف با سالروز رحلت شهادت‌گونه حضرت زینب (سلام الله علیها) است، فرصت مناسبی است تا با بازبینی مدیریت جبهه مقاومت، به خلا رسانه در حمایت از جبهه حق بپردازیم. در دو سه قرن اخیر نسل‌های بسیاری توسط مستکبرین و زورگویان عالم کشته شده و جنایات زیادی خلق شد، اما تقریبا هیچ کدام آن‌ها در حافظه دنیا نیست جز یک مورد آن هم «هولوکاست»؛ ادعایی که هنوز صحت‌سنجی پیرامون آن صورت نگرفته و معلوم نیست چند و چون و ابعاد آن چگونه بوده است که بهانه آن نزدیک به ۸۰ سال است ملت فلسطین تاوان آن را پس می‌دهند.

امروز، اما پس از عملیات طوفان‌الاقصی حجم جنایات رژیم صهیونیستی به قدری زیاد شده است که خود به ضد تبلیغی برای خود شد و بالاخره مردم دنیا صدای مظلومیت مردم فلسطین را شنید و واکنشی نشان داد که برخی خیابان‌های آمریکا و اروپا را در حمایت از فلسطین با تهران اشتباه گرفتند. این در حالی است که نسل‌کشی‌های پیشین صهیونیست‌ها نسبت به دوره وقوعشان باز هم وحشتناک بود، اما هرگز این گستره از محکومیت جهانی را در پی نداشت.

آنچه در این میان خود را نشان می‌دهد، خلا یک رسانه قوی در جبهه مقاومت است که نتوانسته آن طور که باید مردم جهان را با حقیقت جنگ‌ها و نزاع‌ها در منطقه غرب آسیا و خصوصا فلسطین اشغالی آشنا کند لذا تمامی این سال‌ها از کف اهل حق رفت؛ اما اکنون رسوایی ظالمان در یک سیر طبیعی و تکوینی در حال وقوع است تا رسوایی آنان به دست خودشان رقم بخورد همانطور که فرعون عامل نابودی حکومتش را خود در دامان پروراند تا به نوعی مورد ریشخند حضرت حق قرار گرفته باشد که هیچکس را یارای فرار از حکومت حق و تقدیر محتوم نیست.

جبهه مقاومت نیز باید در این وانفسا ابتکار عمل به خرج داده و با تاسی به حضرت زینب (سلام الله علیها) در تبیین آنچه در این میدان در حال وقوع است، افکار مردم دنیا را روشن سازد. ایجاد ارتباطات قوی با نخبگان و صاحبان رسانه‌های رقیب در غرب، استفاده از ظرفیت جدایی‌طلبان از حکومت‌های استعمارگر و مستکبر جهانی، برگزاری همایش‌های جهانی با حضور اندیشمندان و ... راه‌هایی هستند که باید در تمام کشور‌های صورت گیرد تا دولت‌های منفعت‌طلب مسیر خود را به حق‌طلبی تغییر دهند.


انتهای پیام/ ۱۱۲

نظر شما
پربیننده ها