کارشناس مذهبی:

حضرت زینب (س) قهرمان جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام کاشانی گفت: جهاد تبیین یعنی برای اینکه عده‌ای از حقیقت آگاه شوند عده‌ای دیگر همه هستی خود را فدا می‌کنند؛ بر همین اساس حضرت زینب (س) قهرمان جهاد تبیین بودند چراکه برای رساندن حقیقت کربلا به نسل‌های بعدی همه هستی خود را فدا کرد.  
کد خبر: ۶۴۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ - 27January 2024

حضرت زینب(س) قهرمان جهاد تبیین استبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حامد کاشانی» کارشناس مذهبی، در ویژه‌برنامه شب وفات بانوی صبر استقامت؛ حضرت زینب کبری (س) که شب گذشته با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: قبل از واقعه عاشورا بروز اجتماعی جدی و قابل توجه از حضرت زینب (س) در تاریخ نقل نشده و این نشان می‌دهد که این بانوی بزرگوار ذخیره‌ی ارزشمند خدا و اهل‌بیت (ع) برای عاشورا بوده است.  

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) قهرمان جهاد تبیین بودند. جهاد تبیین یعنی برای اینکه حقیقت به دست عده‌ای برسد یک عده همه هستی خود را فدا می‌کنند و حضرت زینب (س) برای رساندن حقیقت کربلا به نسل‌های بعدی همه هستی خود را فدا کرد.  

کارشناس مذهبی افزود: بعد از شهادت سیدالشهدا (ع) و یاران آن حضرت، زینب کبری (س) با خطبه‌هایی که در کاخ یزید و دیگر مکان‌ها خواندند یزید و آل ابوسفیان را برای همیشه در تاریخ رسوا کرد و امروز می‌بینیم که نام حضرت زینب (س) و اهل‌بیت (ع) بر تارک تاریخ می‌درخشد، ولی از دشمنان آن‌ها جز بدنامی باقی نمانده است.  

کاشانی گفت: خطبه‌های حضرت زینب (س) در اوج بلاغت و در اوج هنرمندی بود و آن حضرت در اوج اقتدار علمی و با فهم دقیق آیات قرآن خطبه خواند و دشمن با خطبه‌خوانی او به این نکته پی برد که ذوالفقار علی (ع) امروز در کام دختر رشید آن حضرت است.  

وی بیان داشت: یزید بعد از واقعه عاشورا می‌خواست شکست اهل‌بیت (ع) و شکسته شدن دختر علی (ع) را به نمایش بگذارد، ولی حضرت زینب کبری (س) در خطبه قرّاء یزید را با عبارات تندی مورد خطاب قرار داد و به او گفت که تو هرچه قدر هم تلاش کنی باز هم نمی‌توانی نور اهل‌بیت (ع) را خاموش کنی.  

کارشناس مذهبی ادامه داد: حضرت زینب (س) نه تنها الگوی زنان بلکه الگوی همه بشریت است چراکه این بانوی بزرگوار پرورش‌یافته مکتب نبوی و دامان پاک حضرت زهرا (س) و علی مرتضی (ع) بودند.  

بر اساس این گزارش؛ قرائت زیارت امین‌الله توسط ذاکر آل‌الله؛ جواد مشکی‌باف، مرثیه‌سرایی محمود صفاتی و قرائت زیارت آل یاسین با نوای علیرضا کارگر از دیگر برنامه‌های شب وفات حضرت زینب (س) در حرم مطهر رضوی بود.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار