بیانیه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در اعتراض به شهادت شیخ نمر

واژۀ «اعدام» مناسبتی با این اتفاق ندارد/ شیخ نمر جام بَقا را سر کشید

دولت جنایتکار سعودی، آیت‌الله نمر باقر النمر را به‌جُرم روشن‌گری و حق‌گویی، به جوخۀ اعدام سپرد. البته واژۀ «اعدام» مناسبتی با این اتفاق ندارد و این عالمِ فاضل و مجاهد نستوه که عمر پربرکت خود را در راه امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر مصروف نمود، نه‌تنها معدوم نشد؛ که جام بَقا را سر کشید.
کد خبر: ۶۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ - 04January 2016

واژۀ «اعدام» مناسبتی با این اتفاق ندارد/ شیخ نمر جام بَقا را سر کشید

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مجمع ناشران انقلاب اسلامی همزمان با موج اعتراض مسلمانان به شهادت آیتالله نمر باقرالنمر به دست آل سعود بیانیهای را در اعتراض به این اقدام منتشر کرده است.

بیانیه مجمع ناشران انقلاب اسلامی به این شرح است:

وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ

بار دیگر، در خفقان معمول، مرسوم و ذاتیِ مدافعان دروغین حقوق بشر و آزادی بیان، دولت جنایتکار سعودی، یکی دیگر از سربازان امام عصر(عج) و رهروان ولایتفقیه، عالم ربانی و رهبر شیعیان عربستان، آیتالله نمر باقر النمر را بهجُرم روشنگری و حقگویی، به جوخۀ اعدام سپرد. البته واژۀ «اعدام» مناسبتی با این اتفاق ندارد و این عالمِ فاضل و مجاهد نستوه که عمر پربرکت خود را در راه امربهمعروف و نهیازمنکر مصروف نمود، نهتنها معدوم نشد؛ که جام بَقا را سر کشید.

در سالهای اخیر و پس از بهوجود آمدن جریان بیداری اسلامی و بهتبع آن، تضعیف حاکمان وابسته به غرب و تقویت ائتلاف ضدسلطه در منطقه، غرب به صرافت افتاد تا دست به موازنه بزند و جایگاه روبهزوال خود را احیا کند. برای دستیافتن به این مهم نیز دوباره بهسراغ همان حربۀ قدیمیِ تفرقه بین مسلمانان و بهوجودآوردن جنگهای مذهبی رفت. ظهور پدیدۀ غربساختۀ داعش برای هجمه به کمربند اسلامی مقاومت و ضدصهیونیسم، البته این بار بهنام اسلام، دقیقاً در همین راستا بود.

شاید آن روزی که صِرف عرببودن و احساسات ناسیونالیستی عربی هم برای ضدیت با صهیونیسم کفایت میکرد، کسی در جهان عرب فکر نمیکرد که روزی بشود به نام اسلام، در جبهۀ صهیونیسم و علیه اسلام و مسلمانان مبارزه کرد. این مهم برای غرب، هرگز محقق نمیشد مگر با همکاری و استثمار خودخواستۀ حُکام جاهل کشورهایی نظیر عربستان سعودی، ترکیه و قطر.

در این میان، بزرگترین پیروزی برای غرب همین بود که بهواسطۀ جهل و خودفروختگی عدهای بهظاهرمسلمان و با پول مسلمانان، خون مسلمانان ریخته شود و بهجای اینکه برمبنای اصول آشکار اسلامی در مقابل نظام سلطه گردن افراشته کنند، شمشیر خود را برای برادران مسلمان خود برهنه کنند.

این بزرگترین خیانت به جامعۀ مسلمانان است که در ایامی که نماد وحدت فِرَق گوناگون اسلامی است، با جنایتی اینچنین، بر طبل تفرقه بکوبند و این همان خواست غرب، وهابیت و صهیونیسم است.

البته این فاجعه و فجایع تلخ دیگری از این دست، در کنار تلخی جانسوز و جانکاهشان، نویدبخش فتحی قریب هستند. خونهای شریفی که این روزها بهپای درخت تناور اسلام ناب محمدی ریخته میشود، حکایت از استیصال مستکبران عالم و مزدوران منطقهایشان دارد که مصداق کامل و تمامعیار «یتشبث بکل حشیش»اند؛ ولی چه سود که این غریق را راه نجاتی نیست!

مجمع ناشران انقلاب اسلامی ضمن عرض تسلیت به محضر امام خامنهای(مدظلهالعالی) و محکومکردن این جنایت بزرگ، از دولت جمهوری اسلامی ایران، بهویژه از وزارت خارجه، میخواهد که با مجموعهاقداماتی که شایستۀ نام و جایگاه جمهوری اسلامی ایران است، قاطعانه و فعالانه با خائنین حرمالله برخورد کند و اجازه ندهد خون شریف این شهید بزرگوار پایمال شود.

دولت جمهوری اسلامی ایران میبایست با اتکای به اصول سهگانۀ عزت، حکمت و مصلحت و با اشراف به جایگاه رفیع نظام اسلامی در منطقه و جهان و مستظهر به حمایت مسلمانان عالم، جدیترین برخورد ممکن را با دولت سعودی بهعمل آورد. شاید برخورد قاطع دولت جمهوری اسلامی با جسارتهای قبلی آلسعود میتوانست آنان را از جنایات امروزشان بازدارد و مادامی که برخوردی جدی و قاطع از سوی دولت جمهوری اسلامی صورت نگیرد، باید هر روز منتظر گستاخی جدیدی باشیم.

نظر شما
پربیننده ها