در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن مشهد؛

قالیباف: انسجام اجتماعی بر محور دین رمز تداوم انقلاب اسلامی/ انتخابات فرصتی تحول‌آفرین/ کم‌توجهی به مردم مصداق حق‌الناس است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایمان قلبی و انسجام ملی در تداوم انقلاب اسلامی بسیار مهم است چراکه اگر دین نتواند نظم عمومی برقرار کند و انسجام اجتماعی بر محور دین شکل نگیرد، ایران اسلامی ضعیف خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ - 11February 2024

قالیباف: انسجام اجتماعی بر محور دین رمز تداوم انقلاب اسلامی/انتخابات فرصتی تحول‌آفرین/ کم‌توجهی به مردم مصادف حق‌الناس استبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در اجتماع پایانی مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن مشهد که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مردم در این راهپیمایی اظهار داشت: این قدم‌ها مایه عزت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، عموم جامعه را با اصالت دینی پیوند داد، افزود: امام خمینی (ره) تحول‌آفرین بود و مسئولان نیز باید در این مسیر حرکت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هویت ملی با پیروزی انقلاب معنا و محقق شد، ادامه داد: مردم در پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ احساس یک ملت بودن را داشتند و هر سال در ۲۲ بهمن به میدان می‌آیند و با آرمان‌های انقلاب اسلامی بیعتی دوباره دارند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برکات نظام جمهوری اسلامی، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، عموم جامعه را با اصالت دینی پیوند داد و خود جز در راه خدا گامی برنداشت.

وی با خاطرنشان کردن اینکه پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بر اساس وحدت کلمه شکل گرفته است، افزود: ایمان دینی و انسجام ملی بسیار مهم است. اگر دین نتواند نظم عمومی برقرار کند و انسجام اجتماعی بر محور دین شکل نگیرد، ایران اسلامی ضعیف خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت اثرگذار امام خمینی (ره) در جهان اشاره کرد و ابراز داشت: امام راحل در مقطعی از تاریخ دوران معاصر که معنویت از جهان رخت بربسته بود، اسلام را احیا کرد و به امت اسلامی عزت داد و رمز ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلابی بودن و انقلابی ماندن شد.

قالیباف حضور مردم در عرصه‌های مختلف رمز تداوم انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان باید به شکلی برنامه‌ریزی کنند که مردم در متن امورات کشور باشند. در حال حاضر بین بایدها و واقعیت‌های انقلاب فاصله است و ریشه آن دور شدن از ارزش‌های دینی و سنت الهی در بین مسئولین و نخبگان جامعه است که باید آن را جبران کنیم.

وی گفت: مردم سختی‌ها را به خاطر نظام مقدس جمهوری اسلامی تحمل می‌کنند و صادقانه پای کار انقلاب هستند. مسئولان مدیون مردم هستند، کم‌توجهی به آنان حق الناس است. باید با تمام توان در جهت رفاه مردم تلاش کنیم چراکه عدم رضایت مردم مواخذه در قیامت را در پی خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی زنگ شروع تحول است و نقطه پایان تحول نیست. رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم را صادر و در سخنرانی که در جوار بارگاه منور رضوی ایراد کردند تاکید بر تحول‌آفرینی داشتند؛ بنابراین همه باید در مسیر تحول حرکت کنیم.

قالیباف با بیان اینکه تداوم انقلاب نعمت الهی است، بیان داشت: راهپیمایی ۲۲ بهمن تجدید پیمان با امام راحل و شهدا است. باید متعهد به این نظام باشیم و مسئولین در مسیر تحول‌آفرینی نباید لحظه‌ای آرام بنشینند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات یک فرصت تحول‌آفرین است، خاطرنشان کرد: انتخابات یک فرصت و یک پنجره طلایی است تا مردم سرنوشت خود را تعیین کنند و رقابت نامزدها باید در جهت تحول‌سازی روی ریل انقلاب اسلامی و به نفع مردم باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار