"هوای خنک" در جشنواره عمار رو نمایی می‌شود

«هوای خنک» عنوان اولین فیلم سید محسن میرحسینی است که امروز در جشنواره مردمی عمار رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۶۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ - 05January 2016

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، فیلم سینمایی «هوای خنک» به کارگردانی سید محسن میرحسینی و تهیه کنندگی محمد قانع فرد در ششمین جشنواره فیلم عمار به نمایش در می آید.

کارگردان «هوایخنک» با اشاره به اینکه داستان این فیلم در مورد روحانی جوانی به نام سلمان است که برای اولین بار قرار است به منبر رفته و سخنرانی کند گفت: نقش روحانی این فیلم را هادی دیباجی بازی میکند. روحانی این قصه قرار است برای اولین بار بالای منبر وعظ برود و از طرفی درگیر وصیت پدرش است که گفته هرگز چیزی را نگو که به آن عمل نکنی.

وی افزود: سعی کردیم روحانی که در این فیلم نشان میدهیم زیاد کلیشه ای نباشد. در زیرلایههای فیلم هم طنزی است که متن فیلم را آنچنان سنگین نکند تا مخاطب بتواند ارتباط خوبی با آن برقرار کند.

میرحسینی درمورد حساسیتهایی که نسبت موضوع روحانیت وجود دارد گفت: روحانیت جدای از جامعهی ما نیست، فرقشان این است که در مورد دین حرف میزنند و دیگران برای مسائلی مذهبیشان سراغ او میآیند. نگاه فیلم به شخصیت اصلی نگاهی همراه با احترام است که روحانی را جزئی مستقل از جامعه نبیند.

فیلم سینمایی «هوایخنک»، امروز سه شنبه 15 دیماه، 21:30  در سینما فلسطین، پخش میشود. داستان این فیلم بر اساس طرحی از مهدی علی میرزایی نوشته شده که نگارش فیلمنامه آن را مهدی شیرزاد و مهدی کیا بر عهده داشتند و فهیمه سلیمانی نیز به عنوان بازنویس فیلمنامه همکاری داشته است.

نرگس محمدی، افشین سنگ چاپ، هادی دیباجی، میثاق جمشیدی، بیوک میرزایی و رضا بنفشه خواه از بازیگران اصلی فیلم «هوای خنک» هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار