برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ - 14February 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، نشست رسانه‌ای بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان برگزار شد.

«احسان عابدی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این نشست اظهار داشت: تعدد رویداد‌های فرهنگی و هنری در اولویت رویکرد‌ها و سیاست‌های ماست.

وی افزود: بخش عمده پویایی فرهنگ و هنر از بخش جشنواره‌های فرهنگی و هنری می‌گذرد که از این بستر درصدد ایجاد فرهنگ‌سازی هستیم. 

عابدی ادامه داد: در بحث نشاط اجتماعی همه ما موظف به این موضوع و سربازی در این مسیر هستیم. نقطه هدف دشمن ما ایجاد یاس و ناامیدی است که با تلاش در صدد نشاط اجتماعی هستیم.

وی با بیان اینکه تمرکز ما روی نشاط اجتماعی اس گفت: در استان یزد رویداد‌های کشوری و استانی مختلفی را در سال‌های اخیر برگزار کردیم. در سال ۱۴۰۲، هفت رویداد در سطح استان یزد داشتیم، تئاتر خیابانی «قدمگاه» برای اولین بار،«چتر زندگی»، تئاتر استانی،«مونولوگ» مهریز، جشنواره خانواده، تین و جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان که یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های هنری استان است.

عابدی با بیان اینکه هنر تئاتر یک هنر مردمی زنده پویا و فعال است بیان داشت: تکاپو و علاقه‌ای که هنرمندان تئاتر دارند خود اثرگذار است، در بقیه حوزه‌ها نیز فعالیت‌های زیادی صورت گرفته است، در حوزه شعر ۷۰ رویداد برگزار شده است، رویداد مد و لباس، موسیقی که در راستای بزرگداشت موسیقی اصیل ایرانی صورت گرفته است. 

عابدی با بیان اینکه ۸۷ مجوز اجرای نمایش در سطح استان داشتیم گفت: ۱۴۸۲ سانس اجرا در طول سال برگزار شده است که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، در استان با استقبال بسیار زیاد هنرمندان روبرو هستیم و با ترافیک اجرا‌ها و کمبود سالن مواجه هستیم.

وی اذعان داشت: این جشنواره تئاتر اردکان سال‌های سال در استان‌های دیگری از جمله همدان برگزار شده بود که به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد این دوره در استان یزد و به میزبانی شهرستان اردکان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در استان و شهرستان‌های یزد باعث بهبود زیرساخت‌ها و همچنین ماندگاری هزینه‌هایی است که در طول جشنواره در سطح استان و شهرستان خواهیم داشت، همچنین پذیرای هنرمندان سراسر کشور در اردکان هستیم که در حوزه گردشگری و اقامت چشمداشت‌های خوبی را برای مردم استان خواهد داشت.

وی در پایان گفت: این جشنواره در طول ۶ روز در بخش‌های مختلف در شهرستان اردکان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار