صوت/ دعای روز بیست و ششم ماه رمضان

خدایا، قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانی شده و گناه مرا در این ماه آمرزیده و کردارم را در آن مورد قبول و عیب مرا در آن پوشیده‌ کن؛ ای شنواترین شنوایان.
کد خبر: ۶۵۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰ - 06April 2024
بسم الله الرحمن الرحیم
 
اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین.

خدایا قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانی شده وگناه مرا در این ماه آمرزیده وکردارم را در آن مورد قبول وعیب مرا در آن پوشیده‌ای شنواترین شنوایان.
 
شرح دعای روز بیست و ششم توسط آیت الله مجتهدی(ره):
 

اللَّهُمَّ اجْعَلْ سَعْیی فِیهِ مَشْکوراً

خدایا سعی و زحمت ما را بپذیر، روزه گرفتن زحمت دارد، مبارزه با خواسته های نفسانی زحمت دارد، بالاخره گرسنگی و تشنگی را تحمل کردن زحمت دارد و با همه این مشقت ها اگر خداوند نپذیرد این انسان بیچاره باید چه خاکی بر سر بریزد درست مانند کشاورزی که زحمت بکشد و تخم و بذر بپاشد و زمین را اصلاح بکند ولی با تمام این احوال آفت بیاید و زراعت را از بین ببرد و محصولی برداشت نشود این کشاورز چقدر باید غصه بخورد؟! لذا مواظب باشیم اعمال ما دچار آفت نشود، گاهی با یک غیبت تمام اعمال خودمان را از بین می بریم. با یک غیبت اعمال چهل روزه شما در نامه عمل شخص غیبت شونده نوشته می شود و این در صورتی هست که عمل خوبی داشته باشی واگر عمل خوبی نداشته باشی در این صورت اعمال زشت و گناهان شخص غیبت شده در نامه اعمال شمایی که از او غیبت کرده اید نوشته می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار