سردار فدوی:

ناو هواپیمابر آمریکایی حدود 40 دقیقه رفتار غیرحرفه‌ای داشت/ ظریف خواستار عذرخواهی آمریکا شد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: بعد از دستگیری نظامیان آمریکایی، نیروی دریایی و ناو هواپیمابر آمریکایی حدود 40 دقیقه با رفتاری غیر حرفه‌ای، تحرکات هوایی و شناوری در منطقه داشت؛ که با اقدام به موقع نیروهای سپاه آرامش به منطقه برگشت.
کد خبر: ۶۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴ - 13January 2016

ناو هواپیمابر آمریکایی حدود 40 دقیقه رفتار غیرحرفه‌ای داشت/ ظریف خواستار عذرخواهی آمریکا شد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به دستگیری 10 نظامی آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز استقرار کامل و همهجانبه و تسلط کامل بر همه آبهای منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز دارد.

وی گفت: آبهای سرزمینی هر کشور، آبهایی است که شناورها باید حضورشان در آنها با اطلاع و کسب اجازه قبلی باشد.

فرمانده ندسا افزود: حضور آمریکاییها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز هیچ گاه بیضرر نبوده و این 2 شناور که شامل 10 تفنگدار بودند در سه مایلی آبهای سرزمین جزیره فارسی قرار گرفته بودند و به دلیل عدم حرفهایگری عملی، توسط رزمندههای ما در دریا توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند و مقاومت زیادی نشان ندادند.

فدوی تاکید کرد: اما بعد از آن، نیروی دریایی و ناو هواپیمابر آمریکایی حدود 40 دقیقه رفتار غیر حرفهای و تحرکات هوایی و شناوری در منطقه داشت؛ که برخلاف گفتههای آمریکاییها مبنی بر تامین آرامش در منطقه بود؛ که با اقدام به موقع نیروهای سپاه آرامش به منطقه برگشت و تحت کنترل صد در صد ما قرار گرفت.

وی افزود: از همان ابتدای کار تماسهای دیپلماتیک برقرار بود و با آقای ظریف در تماس بودیم و در جریان قضایا بود و آقای کری نیز با ظریف تماس گرفته بود و درخواست آزادی داشته؛ اما ظریف در یک موضعگیری قوی و محکم اعلام کرده که آمریکاییها در آبهای سرزمینی ما بودند و باید عذرخواهی کنید.

فدوی گفت: این روند انجام شده و مطمئنا زیاد طول نخواهد کشید و نیروی دریایی سپاه در خصوص این افراد به محض دستور از سلسهمراتب اقدام میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار