سرلشکر فیروزآبادی:

کار سپاه در برخورد با تفنگداران آمریکایی متجاوز، عادلانه بود/ اثبات هوشیاری سپاه در روزهای حساس

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برخورد با تفنگداران متجاوز، مصداق رفتار عادلانه بوده؛ که این رفتار عادلانه الگوی ویژه اسلام در جهان است.
کد خبر: ۶۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ - 23January 2016

کار سپاه در برخورد با تفنگداران آمریکایی متجاوز، عادلانه بود/ اثبات هوشیاری سپاه در روزهای حساس

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از دفتر ویژه ستادکل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سیدحسن آقایی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم اعطای درجه سرداری و امیری به تعدادی از کارکنان نیروهای مسلح اظهار داشت: درجه که دوش سرداران و امیران را زینت میدهد نشانه شخصیت و مسئولیت برای خدمت به اسلام، مسلمین، ارزشهای اسلامی و سرزمین مقدس ایران اسلامی است و مسئولیت سرداری و امیری مسئولیت بزرگی است؛ که وقتی مردم به درجهها نگاه می کنند، انتظار مدیریت و هدایت صحیح کار عملیاتی و انتظام امور و امنیت را از او دارند.

وی افزود: یکی از دعاهایی که ما در محضر حضرت صاحب الزمان(عج) میخوانیم، از خدای متعال میخواهیم که «وجعلنا من عوانه و انصاره و...» خدایا ما از تو میخواهیم که ما را جزء یاران و نصرت دهندگان به امام زمان(عج) قرار بدهی، یعنی از سینه سپر کنندگان جلوی آقا در برابر خطرات و تهدیدات باشیم.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: کاری که پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس و سواحل جزیره فارسی با تفنگداران متجاوز آمریکایی به آبهای سرزمینی انجام دادند در واقع سینه سپر کردن در برابر دشمن بود که پاسداران با این اقدام نشان دادند مقابل تهدیدات فراروی سرزمین مقدس اسلامی و منافع ملی اسلامی با اقتدار خواهند ایستاد.

این عضو شورای عالی امنیت ملی در خصوص اطاعت از ولایت فقیه خاطرنشان کرد: اینکه می گوییم ولایت فقیه ولایت پیغمبر است یعنی وقتی با ولایت فقیه پیمان می بندیم، در واقع با پیامبر(ص) بیعت کردهایم و این سینه سپر کردن در برابر تهدیدات، در واقع سینه سپر کردن برای سول خدا(ص) است، که این سطح ارزش و جایگاه عمل را در این خصوص نشان میدهد.

 وی ادامه داد: اقدام رزمندگان انقلاب اسلامی در سواحل جزیره فارسی از نشانههای هوشیاری و آمادگی و سینه سپر کردن در برابر تهدیدات متوجه کشور رسول خدا(ص) بود.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: قرآن حکیم می فرماید دشمنی دیگران با شما و مخالفت آنها با منافع امنیت ملی، شما را وادار نکند که خلاف عدالت رفتار کنید، پس کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برخورد با تفنگداران متجاوز، مصداق رفتار عادلانه بوده، که این رفتار عادلانه الگوی ویژه اسلام در جهان است.

وی اضافه کرد: مسئله دیگر که در رأس همه مسائل قرار میگیرد اینست که بعد از هماهنگیهای لازم و عذرخواهی دولت آمریکا و بازجویی از متجاورزان و اطمینان از اینکه قصد تجاوز نداشتند، بلکه به دلایل دیگری به آبهای ساحلی ما وارد شدند در کمتر از 24 ساعت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آنها را آزاد کردند که این نشانه اقتدار جمهوری اسلامی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: بنابراین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این روزهای حساس ثابت کرده که هوشیار و آماده اند و در برابر تهدیدات متوجه مملکت و ملت شان سینه سپر می کنند و در شرایط خطیر با دشمن عادلانه رفتار کرده و در کمترین زمان با اقتدار اسرای خود را آزاد کردند. بر این اساس درجه سرداری و امیری به فرمانده ما میگوید که الگوی عملی شما این رفتار انقلابی و اسلامی و شایسته زمان است.

سردار فیروزآبادی در پایان، اعطای درجات به خانواده معظم شهدا، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مسلح و نیز خانوادههای دریافت کننده درجه را به ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک گفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار