رئیس قوه قضاییه:

تحقق و گسترش عدالت صرفاً بر عهده قوه قضاییه نیست

حجت‌الاسلام «محسنی اژه ای» گفت: تحقق و گسترش عدالت صرفاً بر عهده قوه قضاییه نیست، اما ما می‌توانیم گام‌های مهمی را در این راستا برداریم و از کار مردم گره‌گشایی کنیم.
کد خبر: ۶۶۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱ - 14May 2024
باید موضوع حل اختلاف را به متن مردم ببریمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه بویراحمد، «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضاییه کشور در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان، اظهار داشت: تحقق و گسترش عدالت صرفاً بر عهده قوه قضاییه نیست، اما ما می‌توانیم گام‌های مهمی را در این راستا برداریم و از کار مردم گره‌گشایی کنیم.
 
محسنی اژه‌ای افزود: امروز در جامعه دستگاه‌های مختلفی از جمله حوزه‌ها، آموزش و پرورش، وزارت علوم و نهاد‌های تبلیغاتی، در زمینه تحقق ارزش‌های اسلامی دارای وظیفه و مسئولیت هستند و ما نیز به عنوان قوه قضاییه می‌توانیم با حمایت از اقداماتی که در کف خیابان صورت می‌گیرد، گام‌های موثری را در این راستا برداریم.
 
رئیس قوه قضاییه کشور از مسئولان و کارکنان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد خواست که سازوکار‌های پیشنهادی خود را برای کاهش ورودی پرونده به قوه قضاییه ارائه دهند.
 
وی گفت: لازم است ترتیبی اتخاذ شود که مقوله حل اختلاف، منحصر به اقدامات شورای حل اختلاف نشود؛ ما باید موضوع «حل اختلاف» را به متن مردم، مجالس، آموزش و پرورش و ... ببریم. 
 
«افراسیاب» رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به ارائه گزارشی پیرامون میزان موجودی و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در مراکز و مراجع قضایی این استان پرداخت.
 
همچنین در این جلسه نمایندگان قضات، کارکنان اداری و شورا‌های حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار