رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس:

ایران پس از بازپس‌گیری کامل خاک خود قطعنامه 598 را پذیرفت

«محمدی» گفت: ایران پس از بازپس‌گیری کامل خاک خود از طریق عملیات‌های مختلف قطعنامه 598 را پذیرفت.
کد خبر: ۶۷۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷ - 18July 2024

«احمد محمدی» رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، به مناسبت سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه صدام در سال 1359 قطعنامه 1950 الجزایر را جلوی دوربین‌ها ملغی اعلام کرد و در یوم‌الرد به ایران حمله کرد و تا 18 کیلومتری شهر اهواز رسید.
رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه ایران در زمانی که عملیات‌های مختلف و عملیات خط‌شکن بیت‌المقدس را اجرایی می‌کرد، یک هزار و 500 کیلومتر از سرزمین‌های ایران تحت اشغال دشمن بود، عنوان کرد: ایران برای آزادسازی مناطق تحت اشغال خود عملیات کربلای 5 را در منطقه شلمچه انجام داد که منجر به آزادسازی این سرزمین‌ها شد.
وی با اشاره به اینکه سازمان ملل پس از این رخدادها عراق را به عنان آغازگر ججنگ اعلام کرد، افزود: با این اقدام امام راحل حاضر به پذیرش قطعنامه شد.
محمدی با اشاره به اینکه بعد از قطعنامه وقتی عراق دید ایران مواضع از دست داده خود را پس گرفت متضرر شده است، عنوان کرد: به همین دلیل عراق با یک عملیات دیگر به میهن تجاوز کرد.
رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه به همین دلیل سازمان ملل نیروهای خود را در مرز ایران و عراق مستقر کرد، بیان کرد: یشتر نیروهای سازمان ملل از کشورها تامین کننده و یاری‌گر عراقی بودند و از این کشور جانبداری می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه ایران قطعنامه را به صورت دقیق اجرایی می‌کرد، خاطرنشان کرد: این در حالی بود که نیروهای سازمان ملل به دلیل ارتباط خوبی که با کشور عراق داشتند، ایران را متهم به نقض آتش‌بس را می‌کردند.
انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار