عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایران تأکید کرد؛

لزوم اهتمام چین به اجرای قرارداد همکاری ۲۵ ساله با ایران

کواکبیان با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین، گفت: انتظار داریم که چین اهتمام بیشتری برای اجرای این قرارداد داشته باشد.
کد خبر: ۶۷۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷ - 22July 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «مصطفی کواکبیان» عضو هیئت رئیسه خانه احزاب ایران در نشست شو‌ای مرکزی این صنف که با حضور «زونگ پی وو» سفیر جمهوری خلق چین در تهران برگزار شد، اظهار داشت: بنده چند سال پیش در سفری که به چین داشتم، با با «شی جین پینگ» دیدار کردم و مواضع بسیار خوبی از ایشان شنیدم. بنده در آن دیدار از مدرنیزاسیون به سبک چین مطلع شدم و امیدوارم در مواجهه با مکاتب غربی بتوانند موفق باشند.

عضو هیئت رئیسه خانه احزاب تصریح کرد: من درخواست دارم از کشور چین یک مقام عالی رتبه در مراسم تحلیف رئیس جمهور پزشکیان حضور پیدا کند و این مسئله بسیار برای ما مهم است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین، گفت: انتظار داریم که چین اهتمام بیشتری برای اجرای این قرارداد داشته باشد. ما وقتی حجم مبادلات تجاری امارات و عربستان با چینی را می‌بینیم به خوبی قابل درک است که این حجم بیش از ۳۰ برابر بیشتر از مبادله با ایران است؛اگر می‌خواهیم رابطه دوستانه داشته باشیم، این حجم از مبادلات باید افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار