فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

حضور در جمع خانواده شهدا مایه افتخار است/ مرزبانان در صیانت از مرزها با اقتدا به حماسه‌آفرینان دفاع مقدس تا پای جان ایستاده‌اند

سردار شجاع گفت: در دیدار با خانواده شهدای مظلوم مرزبانی از صبر و بزرگواری آنها درس و روحیه می‌گیریم، ضمن اینکه حضور در جمع آن‌ها برای ما افتخار است.
کد خبر: ۶۸۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲ - 24July 2024

حضور در جمع خانواده شهدا مایه افتخار است/ مرزبانان در صیانت از مرزها با اقتدا به حماسه‌آفرینان دفاع مقدس تا پای جان ایستاده‌اندسردار سرتیپ دوم «مجید شجاع» فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان رضوی به تشریح وضعیت مرز‌های استان پرداخت و اظهار داشت: استان خراسان رضوی با بیش از ۸۳۵ کیلومتر نوار مرزی دارای هفت معبر رسمی است که مرزبانان این فرماندهی در سه هنگ مرزی تایباد، سرخس و درگز ماموریت خود را انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر این موضوع که مرزبانی انتظامی، مسئولیت اصلی حفاظت و حراست از مرز‌های کشور را در حوزه رصد، پایش و مراقبت بر عهده دارد، گفت: در زمان صلح همه اقدامات مرزی اعم از مراقبت، حفاظت و صیانت از حقوق مرزنشینان و دولت جمهوری اسلامی ایران بر عهده فرماندهی مرزبانی است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت اجرای انسداد در مرز‌های خراسان رضوی، گفت: انسداد بخشی از مرز‌های استان در حوزه هنگ مرزی تایباد با پیگیری‌های فرماندهی مرزبانی انتظامی و تایید و موافقت ستاد کل نیرو‌های مسلح توسط ارتش و قراگاه خاتم الانبیاء (ص) بعنوان پیمانکار در حال انجام است که پس از اتمام کار تحویل فرماندهی مرزبانی خواهد شد.

سردار شجاع با اشاره به عملکرد مرزبانان در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوخت بیان داشت: موضوع برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوخت همواره در دستور کار مرزبانان قرار دارد بطوری که در چهار ماه اول سال بیش از یک تن و ۳۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و قریب به ۱۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط همرزمانم در مرز‌های استان کشف و قاچاقچیان دستگیر شده به مراجع قضایی تحویل شده‌اند.

وی به تشریح اقدامات مرزبانی در حوزه هوشمندسازی مرز‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که فرماندهی کل انتظامی و فرماندهی مرزبانی دنبال می‌کند هوشمندسازی مرز‌ها است: در همین راستا در حال حاضر در بخشی از مرز‌های استان پایش تصویری انجام می‌شود، ضمن اینکه تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی نیز برای رصد بهتر در اختیار مرزبانان استان قرار دارد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی دیپلماسی در مرز را اینگونه تشریح کرد: مرزبانان انتظامی کشور بعنوان نمایندگان دولت جمهوری اسلامی ایران تنها کسانی هستند که در راستای استیفای حقوق دولت و مرزنشینان با کشور همسایه ارتباط دارند و بنا به نیاز در طول سال ملاقات‌هایی توسط مرزبان درجه یک و دو جمهوری اسلامی ایران در آن منطقه انجام می‌شود.

سردار شجاع در خصوص اهمیت دیدار با خانواده‌های شهدا ابراز داشت: خانواده‌های معظم شهدا سرمایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، لذا در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا با برنامه‌ریزی که انجام گرفته ماهیانه دیدار و سرکشی از خانواده‌های گرانقدر شهدا در مشهد و شهرستان‌های استان را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: به دیدار خانواده شهدای مظلوم مرزبانی می‌رویم و از صبر و بزرگواری آنها درس و روحیه می‌گیریم، ضمن اینکه حضور در جمع خانواده شهدا برای ما افتخار است.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در پایان گفت: امروز فرهنگ ایثار و شهادت در مرز‌های استان همچون ۸ سال دفاع مقدس به وضوح قابل مشاهده است و مجاهدان حریم رضوی در فرماندهی مرزبانی استان همچون رزمندگان آن دوران مقدس برای تداوم راه شهدا در راستای برقراری امنیت پایدار از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و تا پای جان ایستاده‌اند، فلذا جا دارد از تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی مرزبانان، حمایت‌های ارزشمند خانواده‌های گرانقدر آنها، مرزنشینان عزیز و یگان ارتش بعنوان پشتیبان عملیاتی قدردانی کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها