مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) مطرح کرد؛

نقش موثر مردم همدان در برخورد با منافقین در عملیات مرصاد

سردار «فرجی» بابیان اینکه در عملیات مرصاد پشتیبانی از گردان‌ها به عهده استان همدان بود و هجوم مردم برای برخورد با منافقین قابل ملاحظه است گفت: ما خیلی از افراد را داشتیم که از اول دفاع مقدس تا پایانش حضوری نداشتند، اما در عملیات مرصاد حضور پیدا کردند و از کیان نظام دفاع کنند چرا که مردم نسبت به نفاق نگاه منفی داشتند.
کد خبر: ۶۸۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷ - 26July 2024

هجوم مردم همدان برای برخورد با منافقین در عملیات مرصادبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی فرجی» مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در یادواره ۱۲۳ شهید استان همدان در عملیات مرصاد و ۱۹ شهید پدافند هوایی سایت رادار سوباشی که در حسینیه گلزار شهدا همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد امام(ره) و شهدا اظهار داشت: این مراسم به همت بنیاد شهید، کنگره شهدا، ارتش جمهوری اسلامی با محوریت پدافند هوایی غرب کشور و شهرداری همدان برگزار شده ‌است.

وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد با بیان اینکه ما نباید شهدای مظلوم سوباشی را فراموش کنیم چراکه یکی از مکان‌هایی که دشمن نسبت به آن کینه و عداوت داشت رادار سوباشی و پایگاه شهید نوژه بود، ادامه داد: دشمن با زدن رادار سوباشی سعی داشت با هواپیما به کشور ورود پیدا کند.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تأکید بر اینکه در ۸ سال دفاع مقدس یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین محل برای جمهوری اسلامی سایت رادار سوباشی بود، افزود: در دفاع مقدس یکی از مراکزی که به مردم کشور از لحاظ امنیت هوایی خدمات داد مرکز رادار غرب کشور سوباشی بود که جزء سرآمدترین رادارهای کشور بود.

وی با اشاره به حضور موثر رزمنده‌های همدان در قالب لشکر انصارالحسین (ع) در غرب کشور و تنگه مرصاد با بیان اینکه نیروهای استان همدان در دو مقطع از تاریخ جلو دشمن سد و ممانعت ایجاد کردند، مطرح کرد: در روزهای ابتدای جنگ سوم مهرماه در ورودی سرپل ذهاب رزمندگان همدان اجازه ندادند ستون‌های زرهی دشمن عبور کنند.

سردار فرجی با اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های امیر جوادی فرمانده تیپ قهرمان و با بیان اینکه برادران ارتش جمهوری اسلامی، نیروی زمینی در غرب کشور مستقر بودند، گفت: رزمندگان بسیجیان استان، نیروی هوایی قهرمان ارتش جمهوری اسلامی با محوریت پایگاه شهید نوژه ستون‌های زرهی در برابر دشمن شدند.

وی با بیان اینکه از گردنه حسن آباد به طرف چهار زبر برای هواپیماهای پایگاه شهید نوژه، هلیکوپترهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای در سطح زمین نیروی لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) یک منطقه شکارگاهی شد، ابراز کرد: سپاه انصارالحسین(ع) در مقر خود که بخش عظیمی از نیروها در جنوب کشور درگیر بودند به لحاظ اینکه نیروهای بعثی یک هجمه و هجومی از جنوب شروع کرده بودند در عملیات مرصاد خوش درخشیدند.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: در عملیات مرصاد با استعداد کامل لشکر درگیر شده بود و خدا کمک کرد گردان‌هایی که عازم جنوب بودند با حجم بالایی از مهمات ورود پیدا کنند و جلوی منافقین سد و ممانعت ایجاد کردند و خسارت سنگینی به منافقین وارد کردند.

وی با تأکید بر اینکه این دو رویداد بزرگ را ما فراموش نمی‌کنیم و باید در تاریخ ثبت شود، ادامه داد: در عملیات مرصاد پشتیبانی از گردان‌ها به عهده استان همدان بود و هجوم مردم برای برخورد با منافقین قابل ملاحظه است.

سردار فرجی با بیان اینکه ما خیلی از افراد را داشتیم که از اول دفاع مقدس تا پایانش حضوری نداشتند و ضرورتی برای حضور نداشتند اما در عملیات مرصاد و برخورد با منافقین حضور پیدا کردند و از کیان نظام دفاع کنند چرا که مردم نسبت به نفاق نگاه منفی داشتند، مطرح کرد: در این عملیات به قدری نیرو حضور پیدا کرد که توان تجهیز و سازماندهی این‌ها را نداشتیم.

وی با بیان اینکه درگیری در منطقه چهار زبر و تنگه مرصاد یک درگیری نزدیک بود، خاطرنشان کرد: در درگیری نزدیک و گاهی تن به تن بیشتر نیروها شهید شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار