رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی: 

دستاوردهای دفاعی کشور محصول تجارب دفاع مقدس است

امیر سرتیپ «آراسته» با بیان اینکه استفاده از تجربیات غنی دفاع مقدس می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی شود، گفت: دستاورد‌های نظامی کشور اعم از موشک‌ها، پهپاد‌ها و سایر تسلیحات نتیجه آموزه‌های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۸۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ - 29July 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس،  امیر سرتیپ «ناصر آراسته» رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در همایش تجلیل از فرماندهان و مسئولان رقابت‌های نظامی «سپهبد‌های اخلاص» و آزمایش نوع ۳ یگان‌های تابعه نزاجا که صبح امروز (دوشنبه) در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: این مسابقات کار بسیار ارزنده‌ای در مسیر رشد قدرت و توانمندی نیروی زمینی ارتش است.

امیر سرتیپ ناصر آراسته

امیر سرتیپ آراسته با بیان اینکه باید تعریف علم و مهارت و فن را به‌روز کنیم، افزود: اگر به دنبال تعریف علم و فن برویم، بیش از ۲۳ تعریف از آن  خارج می‌شود و لذا باید این تعریف در نزاجا به‌روز شود.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی با بیان اینکه علم، اندیشه و فن با تمرین تکامل پیدا می‌کند، اضافه کرد: علم با درجه و سطح و فن با مهارت و پایه مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه علم با دانایی و فن با توانایی مشخص می‌شود، عنوان کرد: علم با پژوهش و فن با کوشش رابطه تنگاتنگی دارد و جایگاه علم حافظه، و جایگاه فن سابقه است.

امیر آراسته با بیان اینکه علم‌آموزی جهاد عبادی و فن‌آموزی جهاد اطاعت است، یادآور شد: فن از طریق اطاعت و علم از طریق عبادت حاصل می‌شود.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی با اشاره به اینکه علم دلیل هر کار را برای ما می‌گوید و فن مسیر هر کاری را به ما نشان می‌دهد، گفت:  در علم و فن انگیزه و ایمان وجود دارد و علم و فن هر دو با عمل ماندگار می‌شوند.

سرتیپ آراسته خاطرنشان کرد: یافتن حکمت‌ها نتیجه استفاده از تجارب است و دوران دفاع مقدس منبع بی انتهای تجارب غنی و ارزشمندی است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه کشور در حوزه‌های مختلف دفاعی افزود: این دستاورد‌های نظامی اعم از موشک‌ها، پهپاد‌ها و تسلیحات همگی نتیجه آموزه‌های دفاع مقدس است؛ زیرا بدونه تجربه نمی‌توان پیش رفت. تجربه سکوی پرتاپ است و استفاده از تجربیات غنی دفاع مقدس می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل توجه شود.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی با بیان اینکه بسیاری از پیشکسوتان دفاع مقدس دیگر در بین ما نیستند، عنوان کرد: بهره‌گیری از فرصت‌ها بسیار مهم است و ما باید از معارف جنگ و تجارب ارزشمند آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها