فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع خبرنگاران:

سامانه‌های هوشمند در مرزها مستقر شده است

امیر سرتیپ «حیدری» با بیان اینکه نیروی زمینی سامانه‌های هوشمند را در مرز‌ها مستقر کرده است، گفت: انسداد مرز‌ها در نیروی زمینی برابر تکلیف و دستوری که از سوی ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش صادر شده شروع شده است.
کد خبر: ۶۸۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴ - 29July 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه همایش تجلیل از فرماندهان و مسئولان رقابت‌های نظامی «سپهبد‌های اخلاص» و آزمایش نوع ۳ یگان‌های تابعه نزاجا که امروز (دوشنبه) در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جام سپهبد‌های اخلاص به یاد سپهبد‌های شهیدی همچون شهید قرنی، شهید صیاد شیرازی و شهید قاسم سلیمانی است که نیرو‌های مسلح را در چشم مردم نورانی‌تر کردند. 

اعتقاد به هوشمندی مراقبت در مرز‌ها داریم/ انسداد مرزها شروع شده است

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: ما مسابقات را در سطح نیرو‌های زمینی در قالب این جام برگزار می‌کنیم تا چند هدف را دنبال کنیم. هدف اول افزایش مهارت فردی، هدف دوم مهارت گروهی و هدف سوم شناسایی افرادی است که ویژگی خاصی در برگزاری مسابقات دارند تا بتوانیم از بین آنها نفرات برتر را انتخاب کنیم. نفرات اول، دوم و سوم را در هر رسته و هر قرارگاه که کار بسیار سختی است و کسانی که در این مسابقات می‌درخشند از نگاه هوشمند نیروی زمینی گم نخواهند شد و اگر قرار بر ارتقاء شغلی باشد یکی از مولفه‌های اثرگذاری در تصمیم‌گیری حضور و مقام آوردن در این مسابقات است. 

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: امسال دو نفر حائز مقام اول شدند که فرمانده تیپ بودند که به فرمانده لشکری ارتقاء پیدا کردند و این موضوع را به آنها ابلاغ کردم.

وی در ادامه درباره تعامل و همکاری نیرو‌های مسلح و به ویژه ارتش با دولت گفت: نیرو‌های مسلح مستقیما در رکاب ولی امر مسلمین هستند. نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) همانند تابش آفتاب است. نیرو‌های مسلح و به‌ویژه نیروی زمینی ارتش نگاهی با رحمت و در رکاب امام خامنه‌ای (مدظله العالی) تا هر جایی که نیاز باشد به دولت کمک عاشقانه می‌کند. 

امیر سرتیپ حیدری درباره انسداد مرز‌ها نیز افزود: انسداد مرز‌ها در نیروی زمینی برابر تکلیف و دستوری که ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده محترم ارتش صادر کردند، شروع شده و برنامه طولانی مدت است.

وی با بیان اینکه اعتقاد به هوشمندی مراقبت در مرز‌ها داریم، یادآور شد: نیروی زمینی صرف نظر از ایجاد این دیوار سامانه‌های هوشمندی را در مرز‌ها مستقر کرده است که ما امروز در حال تجربه مرزبانی هوشمند هستیم. دیوار هم بخشی از هوشمند کردن مرز است که در نیروی زمینی این کار شروع شده است و دیوار و در کنار آن سامانه‌های کنترلی و سامانه‌های هوشمندی است که به دیوار منتقل می‌شود و سنسور‌های هشدار دهنده که همه اینها در یک سامانه کامل به عنوان انسداد مرز دیده شده است که برنامه‌ای ۳ ساله است و برنامه ریزی کردیم که امسال ۳۰۰ کیلومتر را انجام دهیم. در حال حاضر ۴ گروه مهندسی در مرز مستقر هستند که این کار بزرگ را انجام دهند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها