یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد؛

جاسوسی 18 ساله آمریکا و انگلیس از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ایران

دایره نظامی سانسور اخبار رسانه‌های صهیونیستی اجازه افشای اطلاعات جدیدی را داده است که به موجب آنها، سازمان های اطلاعات آمریکا و انگلیس از عملیات های رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، سوریه و غزه جاسوسی می‌کردند.
کد خبر: ۶۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ - 30January 2016

جاسوسی 18 ساله آمریکا و انگلیس از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ایران

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از روزنامه صهیونیستی "یدیعوت أحرونوت"، بر اساس این اطلاعات منتشر شده، سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس با رمزگشایی از هواپیماهای بدون خلبان (پهپادهای) رژیم صهیونیستی اقدام به جاسوسی گسترده و "جنجالی" از این رژیم طی 18 سال گذشته می کردند.

این عملیات جاسوسی که از طریق یک پایگاه نظامی در قبرص صورت میگرفت، به واشنگتن و لندن امکان می داد که در جریان تمامی عملیاتهای اسرائیل در ایران، سوریه و غزه قرار گیرند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت، اسناد و تصاویر مربوط به این عملیاتهای جاسوسی آمریکا و انگلیس از اسرائیل توسط "ادوارد اسنودن" کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا که پس از فرار از این کشور اطلاعات محرمانه زیادی را فاش کرده، منتشر شده است.

این اسناد نشان میدهد که تمامی دستورات و اطلاعات رد و بدل شده میان پهپادهای صیهونیستی و پایگاه های هدایت آنها؛ اعم از دستورات مربوط به بمباران مواضع و حتی تصاویر ارسال شده به پایگاه های صهیونیستی در اختیار سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس قرار می گرفته است.

اسناد مذکور همچنین نشان می دهد که رژیم صهیونیستی گروه زیادی از پهپادهای خود را مسئول جمع آوری اطلاعات از غزه و کرانه باختری و سراسر منطقه خاورمیانه کرده است و حتی از این پهپادها برای جمع آوری اطلاعات محرمانه در دورهای که تصمیم به حمله به ایران گرفته بود، استفاده می کرد.

دو گروه از این پهپادهای صهیونیستی مجهز به موشک و بمب بودند که قرار بود از آنها برای عملیاتهای ترور استفاده شود و این هواپیماها از پایگاههای نظامی رژیم صهیونیستی در "تل نوف"، "بلماحیم" و "عین شیمر" به پرواز در می آمدند.

یک مسئول سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در واکنش به این افشاگریهای جنجالی اعلام کرده است که این مساله نشان میدهد که سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس عملا «به زور ما را لخت کرده بودند» و تمامی سیستمهای ارتباطی رمزگذاری شده ما کاملا از سوی آنها رمزگشایی شده بود و در کل، این خطرناک ترین افشاگری در طول تاریخ سازمان اطلاعات اسرائیل است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسناد فاش شده نشان میدهد که این عملیات جاسوسی واشنگتن و لندن از سال 1998 صورت میگرفته است و سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس سعی در رمزگشایی و ایجاد پارازیت بر روی گفتوگوهای محرمانه و رمزدار ارتشهای منطقه خاورمیانه و نیروهای هوایی و تجهیزات هوشمند و رادارهای آنها را داشتند.

بر اساس این اسناد، واشنگتن و لندن همچنین به سامانههای نظامی و مراقبتی کار گذاشته شده علیه جنبش حزب الله لبنان، مصر، ترکیه، ایران و سوریه نفوذ کرده بودند، اما در کل، این عملیات جاسوسی موسوم به "أنرخیست" علیه رژیم صهیونیستی طراحی شده بود.

آژانس امنیت ملی آمریکا و همتای انگلیسی آن موسوم به " GCHQ " نقش اصلی را در این عملیات جاسوسی ایفا می کردند و مقر عملیات های آنها پایگاه "مانویت هل" انگلیس و پایگاه جاسوسی انگلیسی ـ آمریکایی مستقر در بالای کوه های "ترودوس" در قبرص بوده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار