مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد شاخه جوانان در تشکل‌های ایثارگری

نریمانی در سفر به استان آذربایجان شرقی تشکل‌های شاهد و ایثارگر را به ایجاد شاخه جوانان توصیه کرد.
کد خبر: ۶۸۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲ - 14August 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، رحیم نریمانی مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین تجلیل از دبیران کل تشکل‌های شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی به مناسبت ۲۲ مرداد، روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در سالن اجتماعات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اظهار داشت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر دارای تجارب ارزشمندی هستند که تجربه زیست این شبکه عظیم مردمی می‌تواند با تشکیل شاخه جوانان، به نسل‌های جدید نیز منتقل شود.

ضرورت ایجاد شاخه جوانان در تشکل‌های ایثارگری

وی لزوم کیفیت بخشی به فعالیت تشکل‌های شاهد و ایثارگر موجود را مورد تاکید قرار داد و افزود: در عین حال تکثّر سازمان‌های مردم نهاد ایثارگری را یک ضرورت می‌دانیم.

نریمانی مطالبه‌گری قانونی را یکی از انتظارات دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکل‌های شاهد و ایثارگر عنوان و اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد ایثارگری علاوه بر نقش‌آفرینی در زمینۀ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یک مسئولیت اجتماعی نیز دارند و تشکل‌های هر یک از استان‌ها باید مشکلات و چالش‌های مهم استان خود را بررسی و برای برون رفت از مشکلات، راه حل ارائه کنند و مسیر رفع مشکلات را با دغدغه‌مندی تا حصول نتیجه ادامه دهند.

مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران از حمایت مشروطِ این دفتر از تشکل‌های شاهد و ایثارگر خبر داد و گفت: شرط حمایت بنیاد شهید، داشتن ایده‌ای تحولی و برنامه محوری تشکل‌هاست و اگر ایده‌ها و برنامه‌های ارائه شده از جانب این مجموعه‌ها اصولی بوده و عمق لازم را داشته باشند، بنیاد شهید در سطح ستاد مرکز و همچنین استان‌ها خود را موظف به حمایت می‌داند و از همین تریبون، تعهد می‌دهیم که اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این دست از ایده‌ها و برنامه‌ها را نیز تامین خواهیم کرد.

نریمانی با اشاره به جدّیت بنیاد شهید در اجرای سیاست برون سپاری فعالیت‌های خود گفت: تشکل‌های شاهد و ایثارگر با توجه به دارا بودن ظرفیت‌های خوب، در اولویت برون سپاری بنیاد شهید قرار دارند، اما این مجموعه‌ها نیز باید ساختار سازمانی خود را تقویت و تکمیل کنند تا خدمات و برنامه‌های مورد نظر، به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.

وی افزود: به موازات حرکت تشکل‌های شاهد و ایثارگر در چارچوب فعالیت‌های حرفه‌ای، بنیاد شهید نیز توانمندسازی و آموزش این تشکل‌ها را در دستور کار خود قرار داده است و در همین راستا همایش ملیِ آموزشی تشکل‌ها در سال جاری، به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.

در این آیین، دبیران کل تشکل‌های شاهد و ایثارگر حاضر در جلسه هر یک در سخنان جداگانه به طرح دیدگاه‌ها و بیان نظرات خود پرداختند و در پایان مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار