السودانی:

آنچه در غزه جریان دارد، مشروعیت‌بخشی به قانون جنگل است

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد آنچه درخصوص حملات عامدانه و نسل‌کشی جمعی در غزه مایه تاسف است، سکوت محض جامعه جهانی در برابر این قانون‌شکنی‌های اشغالگران است.
کد خبر: ۶۸۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶ - 14August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر عراق در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: بیش از ۱۰ ماه است که عملیات تخریب و کشتار علیه غیرنظامیان مسلمان و مسیحی فلسطینی و نیز عبادتگاه‌ها، کلیساها، مساجد، بیمارستان‌ها و مدارس در منطقه‌ای کوچک در جریان است؛ منطقه‌ای که بیش از دو میلیون انسان را در خود جای داده است.

آنچه در غزه جریان دارد، مشروعیت‌بخشی به قانون جنگل است

السودانی در مراسم دعای مشترک که اسقف کلیسای کاتولیک کلدانی در بغداد برای توقف حملات علیه غزه و تحقق ثبات در منطقه برگزار کرد، گفت: آنچه درخصوص این حملات عامدانه و نسل‌کشی جمعی مایه تاسف است، سکوت محض جامعه جهانی در برابر این قانون‌شکنی‌های اشغالگران است.

وی تاکید کرد: منطقه ما مهد ادیان آسمانی بوده که اصل تسامح و رواداری را ترویج دادند و ارزش انسان را اعتلا بخشیدند؛ انسانی که خونش اکنون در غزه و اراضی فلسطینی هر روز به زمین ریخته می‌شود.

نخست‌وزیر عراق اظهار داشت: اشغالگران اسرائیلی همه چیز را مورد بی‌حرمتی قرار داده و تمامی ارزش‌ها، قوانین بین‌المللی و توافقات را لگدمال می‌کنند. السودانی تاکید کرد: آنچه اکنون در جریان است، مشروعیت‌بخشی به قانون جنگل و هدف قرار دادن انسان در همه مناطق است. وی افزود: بیانیه آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالیقدر به حجم توحش این رژیم غاصب در حق مردم فلسطین اشاره کرد.

السودانی تصریح کرد: موضع ما درخصوص این رخداد‌ها که منطقه را به گسترش جنگ و درگیری تهدید می‌کند، ثابت و اصولی است، موضعی که مورد حمایت همه طیف‌های عراقی قرار دارد و مراجع دینی، تجمعات مردمی و نهاد‌های دولتی آن را بیان کرده‌اند.

وی با بیان همبستگی مردم عراق با فلسطین، اظهار داشت: ما اجازه نخواهیم داد هیچ طرفی امنیت کشورمان را تحت الشعاع قرار دهد، ما برای عراق و عراقی‌ها از هر طیف و گروهی که باشند، تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها