استاندار گیلان:

آزادگان نماد مقاومت و فداکاری در راه ارزش‌ها هستند

«عباسی»  با بیان اینکه تمام لحظات دوران اسارت سرشار از خاطره و درس برای آزادگان بود گفت: این چهره‌ها امروز نماد مقاومت، صبر، فداکاری و گنجینه خاطرات هستند.
کد خبر: ۶۸۴۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶ - 14August 2024

آزادگان نماد مقاومت و فداکاری در راه ارزش‌ها هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان امروز در آئین تجلیل و تکریم از آزادگان سرافراز گیلان در استانداری با بیان اینکه تمام لحظات دوران اسارت سرشار از خاطره و درس برای آزادگان بود اظهار داشت: این چهره‌ها امروز نماد مقاومت، صبر، فداکاری و گنجینه خاطرات هستند.

وی با اشاره به رشادت آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در حفظ کیان انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز داشته‌هایمان را مدیون ایثارگری‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس هستیم که باید حفظ، ماندگار و ثبت شود.

استاندار گیلان آزادگان را گنجینه‌های دفاع مقدس دانست و با تاکید بر ضرورت بیانِ خودباوری، ایثارگری و مقاومت آنان برای همه به ویژه نسل خاطرنشان کرد: خاطرات آزادگان باید مستندسازی شود، زیرا سند زنده دفاع مقدس هستند و باید تکریم شوند و برنامه‌های خاطره‌گویی آنان برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم نیز در دستور کار باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه این استان دارای ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده است که هر یک گنجینه‌ای از اسرار هستند اظهار کرد: ۲۳ هزار جانباز و هشت هزار شهید از گیلان تقدیم انقلاب اسلامی شده است و نخستین شهید انقلاب اسلامی به نام سید یونس رودباری ثبت شده ضمن آنکه کم‌سن‌ترین رزمنده دفاع مقدس نیز از خطه گیلان است.

محمدرضا داوطلب از برگزاری یادواره شهدای غریب اسارت در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این یادواره در راستای برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید استان روز پنجشنبه (فردا) با سخنرانی آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها