مدیر مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان خراسان رضوی:

تبیین چرایی و اهمیت مقاومت اسرا در دوران اسارت اولویت موسسه پیام آزادگان است

عرفانی گفت: بیشترین فعالیت موسسه فرهنگی پیام آزادگان بر تبیین دوران اسارت، شرایطی که آزادگان با آن مواجه بودند و مقاومت مقتدرانه این اسوه‌های صبر متمرکز است که این حرکت به برکت تلاش‌های سید آزادگان مرحوم حجت‌‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی شکل گرفت.
کد خبر: ۶۸۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 16August 2024

تبیین چرایی و اهمیت مقاومت اسرا در دوران اسارت اولویت موسسه پیام آزادگان است«علی‌اکبر عرفانی» مدیر مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان رضوی با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: موسسه فرهنگی پیام آزادگان تنها موسسه مربوط به آزادگان است که به‌عنوان یک تشکل مردم‌نهاد در حوزه آزادگان در سطح کشور فعالیت دارد.

وی افزود: تکریم و تجلیل از آزادگان و همچنین تبیین ایستادگی و مقاومت این اسوه‌های صبر در دوران اسارت به‌عنوان دو اولویت در دستور کار موسسه فرهنگی پیام آزادگان قرار دارد که در این دو حوزه فعالیت‌های قابل توجهی صورت گرفته است.

مدیر مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان استان خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین فعالیت این موسسه بر تبیین دوران اسارت، شرایطی که آزادگان با آن مواجه بودند و مقاومت مقتدرانه این اسوه‌های مقاومت متمرکز است که این حرکت به برکت تلاش‌های سید آزادگان مرحوم حجت‌‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی شکل گرفت.

عرفانی تصریح کرد: هر سال در سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی یک موضوع مبنا و محور فعالیت‌های سال می‌شود که امسال شهدای غریب اسارت به‌عنوان محور برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با بررسی‌هایی که تاکنون صورت گرفته ۶۲ شهید غریب اسارت در استان خراسان رضوی شناسایی شده‌اند که اجلاسیه این شهدای والامقام اخیرا در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، البته از رزمندگانی که توسط بعثی‌ها با تیر خلاص به شهادت رسیدند و یا زنده به گور شدند آماری در دست نداریم.

مدیر مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان استان خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، بیان داشت: تکریم جمعی از آزادگان، همسران و فرزندانشان در مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی، دیدار آزادگان با نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان قدس رضوی، نشر ۱۵ روایت خاص ویژه آزادگان از طریق اتوماسیون اداری، اکران تصاویر شهدای غریب اسارت و آزادگانی که به همرزمان شهیدشان پیوستند و همچنین معرفی سوژه‌هایی که آزادگان استان محور هستند به جراید، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه این مناسبت ملی دفاع مقدس و مقاومت است.

عرفانی خاطرنشان کرد: امید است در جلسات تکریم آزادگان که با محوریت دستگاه‌ها در سطح استان برگزار می‌شود همسران و فرزندان این اسوه‌های صبر که جزو فرهیختگان هستند مورد توجه قرار گیرند.

وی در پایان تاکید کرد: ان‌شاءالله امسال که سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی با ایام اسارت خاندان آل‌الله مصادف شده است شاهد برگزاری برنامه‌های اثرگذار و متنوع باشیم تا در جنگ روایت‌ها، جامعه نسبت به نیمه پنهان دفاع مقدس که دوران اسارت آزادگان را در برمی‌گیرد بیش از پیش آگاهی پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار