یادداشت/ ابوالقاسم محمدزاده

پیوند دفاع مقدس با عاشورا و اربعین

رزمندگان در دوران هشت ساله دفاع مقدس پیاده رفتند، با عشق، با بصیرت‌ و با آگاهی رفتند تا راه را برای ما باز کنند و حالا ماییم و ياد و خاطر آن‌ها که در پیاده‌روی‌های شبانه‌شان نام حسین (ع) بر زبان جاری ساختند و کربلا کربلا، ذکر لب‌های‌شان بود. 
کد خبر: ۶۸۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳ - 26August 2024

پیوند دفاع مقدس با عاشورا و اربعینگروه استان‌های دفاع‌پرس‌- «ابوالقاسم محمدزاده» پیشکسوت دفاع مقدس؛ راستش عاشورای سال ۶۱ هجری را ندیدیم اما تن‌های بی‌سر و سرهای بی‌تن را زیاد دیدیم و چه کربلایی بود کربلای ایران. چه نینوایی بود دفاع هشت ساله‌ایی که در مقابل یزیدیان زمان، استکبار جهانی شرق و غرب و لشکریان عمر سعد زمان، نیروهای رژیم بعث و عبیدالله بن زیاد روزگار صدام شکل گرفت و جنگی تحمیلی را به دفاعی مقدس تبدیل کرد.

راستش حالا که می‌خواهم از آن روز بگویم، از آن روزهایی که برای سالیان سال افکار و اندیشه‌ها را به کنکاش وا خواهد داشت، فهمیدم که عاشورا چه الگویی جاری و زنده‌ای برای تمام زمان‌ها خواهد بود و چه زیباست؛ «کل یوم عاشورا و کل ارض کرب و بلا».

و راستش، حالا حیرانم و از خودم می‌پرسم؛ چه سری در اربعین است که عقل‌ها و اندیشه‌ها ناتوان از درک آن و تنها می‌توانم بگویم؛ «اربعین ادامه همان مسیر عاشوراست»؛ و یادآوری کنم؛ پیاده‌روی رزمندگانی را که در مسیر رفتن‌شان به سمت حجله‌گاه شهادت، عاشقانه زمزمه می‌کردند؛ «کربلا کربلا، ما داریم می‌آییم».

آری آن‌ها در دوران هشت ساله دفاع مقدس پیاده رفتند، با عشق رفتند، با بصیرت رفتند، با آگاهی رفتند تا راه را برای ما باز کنند و حالا ماییم و ياد و خاطر آن‌ها که در پیاده‌روی‌های شبانه‌شان نام حسین (ع) بر زبان جاری ساختند و کربلا کربلا، ذکر لب‌های‌شان بود. 

حالا، ماییم و ياد شهدا، در مسیر اربعین. نایب‌الزیاره‌شان بودیم و آنها را یاد کردیم که زیبائی این پیاده‌روی نشئات گرفته از آن روزها و ثمره یاران حسین (ع) و سربازان پیرخمین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار