معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد؛

احداث یکی از موزه‌های زیبای دفاع مقدس در گیلان

«جعفری» با بیان اینکه حماسه دفاع مقدس باید مانا و ماندگار شود، گفت: یکی از موزه‌های زیبای دفاع مقدس کشور در استان گیلان ساخته می‌شود و امیدواریم در فاز‌های بعد، گالری‌ها را به بهره برداری برسانیم.
کد خبر: ۶۸۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵ - 27August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «علی اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در حاشیه بازدید از مجموعه فرهنگی دفاع مقدس استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم، اظهار داشت: بازدید از پروژه‌های موزه دفاع مقدس در استان‌ها در دستور کار قرار دارد و امروز برای چندین بار از روند ساخت موزه دفاع مقدس و مقاومت گیلان بازدید کردم.

احداث یکی از موزه‌های زیبای دفاع مقدس در گیلان

وی از افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان شامل ساختمان مرکزی، ساختمان اسناد و کتابخانه و سالن آمفی تئاتر در هفته دفاع مقدس امسال خبر داد و تصریح کرد: مراسم افتتاحیه در سالن آمفی تئاتر این مجموعه برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تلاش شبانه روزی و جهادی در استان گیلان برای اجرای این پروژه فرهنگی، گفت: یکی از رویکرد‌های مهم بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس ایجاد ظرفیت‌های عظیم فرهنگی تحت عنوان «موزه‌های دفاع مقدس و مقاومت» است تا جلوه‌ای از حماسه مردم استان را به نمایش بگذارد.

جعفری با بیان اینکه مردم گیلان در دوران دفاع مقدس با تقدیم شهدای والامقام پیشگامی خود را در عرصه ایثار و شهادت نشان دادند، خاطرنشان کرد: در عرصه دفاع از حرم نیز شاهد پیشتازی گیلانیان غیور بودیم.

وی با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید، عنوان کرد: جوانان و نوجوانان باید از نزدیک با حماسه آفرینان دفاع مقدس آشنا شوند و روایت‌های درست را بشنوند و به پدران خود که در آن مقطع حساس از کشور دفاع کردند و در مقابل دشمنان ایستادند و یک وجب از خاک وطن را به بیگانه ندادند، ببالند.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با بیان اینکه حماسه دفاع مقدس باید مانا و ماندگار شود، اضافه کرد: یکی از موزه‌های زیبای دفاع مقدس کشور در استان گیلان ساخته می‌شود؛ امیدواریم در فاز‌های بعد، گالری‌ها را به بهره برداری برسانیم.

وی ضمن قدردانی از  همکاری استاندار گیلان، شهردار، شورای شهر رشت و فرمانده سپاه قدس استان جهت ساخت موزه دفاع مقدس و مقاومت، بیان داشت: موزه دفاع مقدس گیلان و چهار استان دیگر به صورت همزمان با حضور رئیس جمهور در قالب ارتباط تصویری افتتاح و تقدیم مردم می‌شود.

سرهنگ پاسدار حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این دیدار ضمن تشکر از بازدید میدانی به عمل آمده گفت: مردم استان گیلان بسیار خوشحال و خرسند هستند که این فضا ایجاد شد تا نقش بی‌بدیل گیلانیان در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به خوبی نمایان شود.

این مسئول با قدردانی از مجاهدت و زحمات همه کسانی که در ساخت فاز اول موزه دفاع مقدس یاریگری کردند افزود: با اینکه به طور طبیعی ۳ الی ۴ ماه زمان نیاز است تا پروژه به اتمام برسد، اما در تجربه دفاع مقدس رزمندگان ما نشان دادند که چگونه مخلصانه می‌توان در کوتاه‌ترین زمان کار‌های بسیار بزرگی را انجام داد با همین نگرش و رویکرد موزه دفاع مقدس گیلان در ۳۱ شهریور طی هفته دفاع مقدس افتتاح خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار