مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

شناسایی و بیان سوژه‌های ناب دفاع مقدس برای جوانان امری ضروری است

سرهنگ «خواست خدایی» گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از سوژه‌های ناب ملی است که باید در جامعه شناسایی، معرفی و برای نسل جوان بیان شوند.
کد خبر: ۶۸۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲ - 28August 2024
 به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم اندیشی سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با «سید شهریار گنجی» مدیرکل صداوسیمای استان کهگیلویه و بویراحمد در صداوسیمای استان برگزار شد.
 
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تسلیت سوگواری ماه صفر اظهار داشت: به فرموده امام خمینی (ره) هر چه داریم از محرم و صفر است و برکت انقلاب اسلامی و دین به واسطه ماه محرم و صفر است.
 
سرهنگ خواست خدایی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت کمی که در دوران دفاع مقدس داشت، اما جزو رتبه‌های برتر در زمینه اعزام رزمنده به جبهه‌های جنگ بود. 
 
لزوم شناسایی و بیان سوژه‌های ناب دفاع مقدس برای جوانان
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان سرشار از سوژه‌های ناب ملی است که باید شناسایی، معرفی و برای نسل جوان بیان شوند، عنوان کرد: سال گذشته سوژه‌ای تحت عنوان «نان بلوط می‌خوریم با برنو می‌جنگیم» که اولین پوستر اعزام به جبهه در استان بود، در همایش سراسری جهاد از دیروز تا امروز رونمایی شد و امسال نیز در محضر مقام معظم رهبری معرفی و به امضای ایشان رسید.
 
وی ادامه داد: المان پوستر «نان بلوط می‌خوریم با برنو می‌جنگیم» برای نصب در ورودی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ساخته می‌شود.
 
سرهنگ خواست خدایی به دانشنامه استانی دفاع مقدس اشاره کرد و تصریح کرد: در این راستا در استان کار‌های خوبی صورت گرفته است لذا نقش صداوسیمای استان در دفاع مقدس برای درج در دانشنامه استانی دفاع مقدس و از پیشکسوتان و اسناد و مدارک دفاع مقدس در این زمینه نیز باید استفاده شود.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت‌های استان جهت تکمیل دانشنامه استانی دفاع مقدس بکارگرفته شود، یادآور شد: دانشنامه استانی دفاع مقدس به عنوان یک سند افتخار و هویت استان در دفاع مقدس در کتابخانه ملی ثبت و منبع علمی مهمی برای نسل جوان و پژوهشگران می‌باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه در راستای اجرای برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار شهادت و مقاومت در طول سال همکاری‌های بیشتری هر دو نهاد خواهند داشت، گفت: در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس و همایش سراسری تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در پایان شهریور ماه مستلزم همکاری بیش از پیش صداوسیمای استان با این اداره‌کل هستیم.
 
سرهنگ خواست خدایی به یادمان شهید گمنام در صداوسیمای استان اشاره کرد و افزود: مدیرکل صداوسیما به عنوان رئیس هیأت امنای شهید گمنام است که شرح وظایف و اعضایی دارد که باید تشکیل شود. 
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: صدا و سیما به نوعی یک حفظ آثار دفاع مقدس است و قدردان این زحمات هستیم. صداوسیمای استان بدون هیچ چشم‌داشتی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره همکاری کرده است.
 
سرهنگ خواست خدایی در پایان انتصاب مدیرکل صداوسیمای استان کهگیلویه و بویراحمد را تبریک گفت و از زحمات امیر رئوف مدیرکل سابق صدا و سیمای استان که در عرصه ایثار و شهادت خدمات خوبی انجام دادند تقدیر کرد.
 
«سید شهریار گنجی» مدیرکل صداوسیمای استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: در حوزه دفاع مقدس سوژه‌های نابی وجود دارند که با پرداختن و معرفی این سوژه‌ها به جامعه، می‌توانیم رشادت‌ها و دلاورمردی‌های دوران دفاع مقدس را تبیین کنیم.
 
گنجی ادامه داد: دشمنان سعی می‌کنند با قهرمان سازی خود را در در جهان مطرح کنند در صورتی که ما قهرمانان و گنجینه‌های ارزشمندی داریم که هویت ما هستند. نباید اجازه دهیم که به دست فراموشی سپرده شوند.
 
مدیرکل صداوسیمای استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در حوزه ایثار و شهادت افراد خاص شناسایی شوند که مستند و تولید محتوا در مورد این قهرمانان که اسطوره و ستاره‌های تاریخ بودند ساخته شود.
 
وی افزود: در دیدار با خانواده شهدا، خاطراتی که توسط این عزیزان بیان می‌شود، ثبت و ضبط شود که در مستند‌های این حوزه جهت تأثیر گذاری در جامعه استفاده شود.
 
لزوم شناسایی و بیان سوژه‌های ناب دفاع مقدس برای جوانان
 
در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری در خصوص اجرای برنامه مشترک با موضوع ایثار و شهادت، تدوین نقش صدا و سیمای مرکز استان در دانشنامه استانی دفاع مقدس و اجرایی کردن بخشنامه ثبت و ضبط تاریخ شفاهی ایثارگران ادارات و سازمان‌ها منعقد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار