مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

اهتزاز پرچم دفاع از مردم فلسطین توسط آزادگان جهان/ گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛ نقطه اوج ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: امروز آزادگان دنیا فارغ از مزربندی‌های اجتماعی و مذهبی پای دفاع از مظلوم ایستاده‌اند و پرچمدار این گفتمان شده‌اند، به بیان دیگر؛ در هرکجای عالم که وجدان انسان‌ها بیدار شده پرچم فلسطین و دفاع از مردم مظلوم غزه برافراشته است.
کد خبر: ۶۸۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱ - 28August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان خواف با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در سپاه ناحیه خواف برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: مطلوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که پرچم ایستادگی و مقاومت، دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم بر بام کشورمان ایران برافراشته بماند و طبیعتا انگیزه آحاد مردم به ویژه امت اسلام همین است.

وی افزود: این روز‌ها پرچم مقاومت، در قلب آمریکا و اروپا به اهتزاز درآمده و مردم این کشور‌ها هم به صف مدافعان از مظلومین و ایستادگی در برابر ظالمین پیوستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: فریاد حق‌طلبانه سیدالشهداء علیه‌السلام خطاب به لشکر عمر سعد این بود که اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید. امروز آزادگان دنیا فارغ از مرزبندی‌های اجتماعی و مذهبی، اما پای دفاع از مظلوم ایستاده‌اند و پرچمدار این گفتمان شدند.

اهتزاز پرچم دفاع از مردم فلسطین توسط آزادگان جهان/ گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛ نقطه اوج ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت است

این مقام مسئول یادآور شد: امروز در هرکجای عالم که وجدان انسان‌ها بیدار شده پرچم فلسطین و دفاع از مردم مظلوم غزه برافراشته است.

سردار یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ به تعبیری الگو و معلم این جریان است، تصریح کرد: ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی و سایر شهدا پیش‌قراول و پرچمدار مقاومت هستند و مردم غزه به آنها تاسی کردند و مردم نقاط دیگر دنیا به این صف پیوستند. باید تلاش کنیم این پرچم برافراشته بماند.

وی گفت: برای اینکه این منطق با قدرت دنبال شود حسب‌الامر فرمانده معظم کل قوا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاسیس شد که انجام اقدامات سلبی و ایجابی در دستور قرار گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: اقدامات سلبی از غفلت، تحریف و فراموشی دفاع مقدس جلوگیری می‌کند و اقدامات ایجابی شامل سلسه اقداماتی فراوانی است که از طریق آنها ارز‌شهای دفاع مقدس و حضور در عرصه‌های مقاومت و ایستادگی تقویت می‌شود.

اهتزاز پرچم دفاع از مردم فلسطین توسط آزادگان جهان/ گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛ نقطه اوج ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت است

این مقام مسئول با بیان اینکه از اردیبهشت سال ۱۳۹۰ مردم شهر مرزی خواف میزبان پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس است که سال ۱۴۰۱ در همین ایام پیکر مطهر یکی از این شهدای والامقام شناسایی شد، ابراز داشت: اگر بنا باشد به یادمان این شهدا رونق بدهیم و محل آمد و شد و همچنین انس مومنین شود باید نسبت به فضاسازی، محوطه‌سازی و احداث زیرساخت‌های مورد نیاز اهتمام شود.

سردار یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: گرامیداشت ایام‌الله از جمله هفته دفاع مقدس که نقطه اوج ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت است یک حرکت اثباتی است تا نگذاریم حماسه دفاع مقدس مورد غفلت قرار گیرد.

وی ابراز داشت: هرکس در جغرافیای مدیریتی خود ظرفیت‌هایی دارد که از آن باید برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های هفته دفاع مقدس استفاده کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: اینکه بعد از ۲۰۰ سال، مردم ایران اسلامی در دفاع مقدس نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشورمان به‌عنون امتیاز به دشمن واگذار شود. این مسئله بسیار مهم است و باید زمینه‌های بوجود آمدن این افتخار برای مردم، به خصوص نوجوانان و جوانان، تبیین شود.

اهتزاز پرچم دفاع از مردم فلسطین توسط آزادگان جهان/ گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛ نقطه اوج ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت است

این مقام مسئول تاکید کرد: امروز دشمنان از ایران اسلامی مقتدر و همچنین صاحب تکنولوژی و رای واهمه دارد از این رو با شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مطرح شدن خوانخواهی این مجاهد شهید، اردوگاه نظام سلطه تب مرگ گرفته است. البته این مهم در زمان و وقت مناسب محقق خواهد شد.

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: امسال هفته دفاع مقدس با هفته وحدت مقارن شده است. با توجه به تلفیقی بودن شهرستان خواف که ساختار جمعیتی آن از اهل سنت و شیعه تشکیل شده، تلفیق برنامه‌های این دو مناسبت اثرگذاری آنها را بیشتر و موجب رونق‌بخشی به فعالیت‌ها خواهد شد.

در ابتدای این جلسه؛ سرهنگ پاسدار «امین سمیعیان» فرمانده سپاه ناحیه شهرستان خواف در سخنانی بر لزوم توجه به فضاسازی متناسب با هفته دفاع مقدس، برگزاری مراسم تکریم و تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس به صورت متمرکز و غیرمتمرکز، برگزاری یادواره شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت هفته دفاع مقدس تأکید کرد.

اهتزاز پرچم دفاع از مردم فلسطین توسط آزادگان جهان/ گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛ نقطه اوج ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت است

همچنین «حسن زنگویی» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان خواف نیز حضور راویان دفاع مقدس در معیادگاه‌های نمازجمعه و مدارس را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه جهاد تبیین عنوان کرد و توجه به تألیف کتاب‌های دفاع مقدس در شهرستان خواف را ضروری دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها