فرماندار مشهد:

شهر مشهد در تمام بخش‌ها آمادگی میزبانی از زائران رضوی را دارد

داوری گفت: امروز تمام شهر  مشهد مقدس، دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی و بخش خصوصی آمادگی کامل دارند تا میزبانی خوبی از زائران بارگاه منور رضوی انجام دهند.
کد خبر: ۶۸۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴ - 29August 2024

شهر مشهد در تمام بخش‌ها آمادگی میزبانی از زائران رضوی را داردبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محسن داوری» فرماندار شهرستان مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از یک ماه گذشته برای دهه آخر صفر برنامه‌ریزی کرده‌ایم، طی سخنانی اظهارداشت: امروز تمام شهر  مشهد مقدس، دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی و بخش خصوصی آمادگی کامل دارند تا میزبانی خوبی از زائران بارگاه منور رضوی انجام دهند.

وی به برگزاری مستمر قرارگاه خدمات سفر تا پایان ایام دهه آخر صفر اشاره کرد و افزود: قرارگاه خدمات سفر به شکل روزانه در فرمانداری برگزار می‌شود تا کمیته‌ها گزارشی از اقداماتی که تاکنون انجام داده‌اند، ارائه دهند. بر این اساس؛ در این قرارگاه به صورت روزانه مشکلات را رصد و برطرف می‌کنیم.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد با بیان اینکه تمام کمیته‌های قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد به صورت ۲۴ ساعته فعال خواهند بود، تاکیدکرد: در حوزه اقامت، اقدامات ویژه‌ای انجام داد‌ه‌ایم و بیش از ۸۵۰ هزار نفر اقامت شب خواب تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های حمل و نقل شهری، درمان، سلامت و بهداشت اقدامات موثری صورت گرفته است، ادامه داد: در حوزه ارزاق؛ ۸۰۰ واحد صنفی در قرارداد با ما هستند و بیش از ۱۵ بازار موقت در اطراف حرم مطهر رضوی پیش بینی شده است.

داوری با بیان اینکه در مسیر زائرین پیاده «موکب‌ها» حمایت شده‌اند، بیان کرد: موکب‌ها در «مسیر بهشت» که میزبان زائرین خواهند بود، جانمایی شده‌اند و اقدام به پذیرایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار پارکینگ جدید در هسته مرکزی مشهد ایجاد کرده‌ایم، اظهار داشت: در رینگ دوم هم پارکینگ موقت پیش بینی شده است. بر این اساس؛ نظارت و بازرسی بر بازار را دوچندان کرده‌ایم و چهار قرارگاه در چهار خیابان منتهی به حرم فقط امر نظارت بر بازار و واحد‌های خدماتی را برعهده دارند.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد ضمن بیان اینکه در اطراف حرم مطهر رضوی به افراد کم‌توان و ناتوان توسط ویلچر خدمت رسانی خواهیم کرد، افزود: همچنین نظارت بهداشتی بر حوزه‌های خوراکی چه موکب‌ها و چه رستوران‌ها و فست فودی‌ها انجام داد‌ه‌ایم.

وی در پایان با اشاره به اینکه تمام ظرفیت شهرستان را پای کار آورده‌ایم که بتوانیم میزبانی خوبی داشته باشیم، ابراز کرد: اقدام بسیار خوبی در پاکسازی و شهر آرایی شهر مشهد شده است،  خوشبختانه پیش بینی‌ها حاکیست که امسال استقبال بهتری از زائران بارگاه منور رضوی نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار