اجرای طرح کهاب در پمپ بنزین‌های پایتخت در راستای کاهش بخارات بنزین

فرماندار تهران گفت: با اجرای طرح کهاب در سطح پمپ بنزین‌ها توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سعی شده که بخارات ناشی از بنزین به حداقل برسد.
کد خبر: ۶۸۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳ - 09September 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «احمد قیومی» معاون استاندار و فرماندار تهران در مورد موضوع آلودگی هوای پایتخت، اظهار داشت: چندین سال است این موضوع شهر تهران را آزار می‌دهد و برای حل این مسئله هم مصوبات و مواد قانونی ویژه‌ای وجود دارد؛ اما موضوع اصلی این است که ۲۰ دستگاه اجرایی و فرهنگی در بحث آلودگی هوا تکالیف و وظایفی دارند.

اجرای طرح کهاب در پمپ بنزین‌های پایتخت در راستای کاهش بخارات بنزین

قیومی اضافه کرد: اگرچه موضوعات مختلفی در فرمانداری تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما یکی از موارد مهم بحث آلودگی هواست به مورد زمانی که هوا دچار وارونگی می‌شود.

فرماندار تهران افزود: عوامل مختلفی که در مورد آلودگی هوا اثرگذار هستند یکی بحث توسعه و بهینه و بهسازی سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران است که کفایت این تعداد جمعیت ساکن و شناور در شهر تهران را نمی‌کند، به طوری که ترددها در برخی ساعات نشان دهنده این موضوع است؛ درست مثل زمانی که مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها و مدارس باز می‌شود ترافیک موجود و میزان تردد این موضوع را به وضوح نشان می‌دهد.

قیومی گفت: اگرچه در کم کردن آلودگی هوا بحث ناوگان حمل و نقل عمومی مطرح است اما باید گفت این تمام ماجرا نیست موضوع دیگر  بخارات ناشی از بنزین در پمپ بنزین‌ها برمی‌گردد، لذا در طرح کهاب که هم اکنون در سطح پمپ بنزین‌ها توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در حال انجام است سعی شده که بخارات ناشی از بنزین به حداقل برسد.

وی افزود: موضوع دیگر بحث ناوگان فرسوده تاکسی و اتوبوس‌های شهر تهران است، همچنین نیاز به واگن‌های جدید مترو که همه این موارد دست به دست هم داد تا شهرداری به سمت نوسازی برود، در این زمینه بر اساس تکالیفی که به عهده فرمانداری تهران است مصوبات شورای شهر تهران از جمله لایحه‌ها و طرح‌ها بعد از تصویب، مورد بررسی فرمانداری قرار گرفته و تطبیق این موارد با قانون و نظارت بر حسن اجرای آن توسط دستگاه‌های دیگر بر عهده فرمانداری است.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها